۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۳۳۳۰
رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در راستای نظارت بر آلودگی هوا و کنترل آن با تشکیل کمیته‌ها و کارگرو‌ه‌های کاهش آلودگی هوا به نتایج خوبی رسیدیم.
به گزارش پایداری ملی، سعید حیدری با اشاره به اقدامات مرکز بهداشت استان در حوزه نظارتی اظهار داشت: مرکز بهداشت نظارت مطلوبی را بر واحدها داشته که شامل نظارت بر ساختار فیزیکی، بهداشت فردی و ابزار کار می‌شود و در طول یک سال گذشته 30 هزار بازدید از اماکن توزیع غذا در استان انجام داده که نسبت به سال قبل 10 برابر افزایش پیدا کرده و نشان از توجه ویژه این سازمان بوده است.

وی افزود: در روزها و مناسبت‌های ویژه نیز طرح‌هایی داریم که از جمله این طرح‌ها در ماه رمضان است که امسال در ماه رمضان چندین بار در روز بازدید داشتیم و در حوزه قنادی‌ها از نظارت بر محل توزیع و عرضه عبور کرده و به مرحله ابتدای تولیدشان مراجعه کرده و نظارت‌های لازم را انجام داده‌ایم.

حیدری تصریح کرد: این در حالی است که برخی از قنادی‌ها کارگاهی نداشته و یک کارگاه اصلی چندین قنادی را تامین می‌کند و نظارت بر این کارگاه‌ها را در برنامه قرار دادیم که نمونه‌ای از کارهای بلندمدت است و حفظ کارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت لازمه فعالیت در این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با نظارت دقیق نتایج مطلوبی را کسب کردیم و در ماه رمضان با انجام 2 هزار و 682 بازدید 6 هزار و 200 کیلو موادغذایی مورددار را معدوم کردیم همچنین در ایام عید به‌طور شیفتی بازدید مستمر داشتیم تا  مردم با خاطری آسوده مواد غذایی مورد نیازشان را تامین  کنند.

حیدری اضافه کرد: خوشبختانه با عملکرد خوب بازرسان بهداشت محیط نسبت به سال قبل در این حوزه در شرایط بهتری قرار گرفتیم.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به اقدامات این مجموعه در بخش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: در راستای نظارت بر آلودگی هوا و کنترل آن با تشکیل کمیته‌ها و کارگرو‌ه‌های کاهش آلودگی هوا به نتایج  خوبی رسیدیم.

وی بیان کرد: البته در ابتدای کار هستیم و به‌دنبال تشخیص عامل آلودگی بوده اما هنوز ارزیابی در این زمینه انجام نشده و برای مشخص کردن منبع آلودگی و بررسی میزان تاثیر آن بر ایجاد انواع بیماری‌ها نیاز به یک کار تحقیقی است.


منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر