۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۲۳۲۶۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان تدوین و ابلاغ طرح جامع مقابله با تهدیدات و اقدامات دشمن در حوزه سلامت در این استان را خواستار شد.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار داشت: این طرح با رویکرد نگاه ویژه به تهدیدات بیولوژیکی در استان سمنان باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این استان تدوین شود.

وی همچنین بر اتخاذ تدابیر موردنیاز برای حفظ و ارتقای آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با تهدیدات بیولوژیک و انجام اقدامات موردنیاز در این استان تأکید کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان افزود: هماهنگی بین سازمان‌های مرتبط در حوزه بهداشت برای مقابله با بحران‌ها و تهدیدات دشمنان بسیار ضروری است.

کارخایی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به دنبال مصون‌سازی و بازدارندگی عوامل خطر توأم با خدمت‌رسانی به مردم در شرایط اضطرار است عنوان کرد: باید فضای مناسبی برای انجام برنامه‌های درمانی، بهداشتی در زمان تهدید و شرایط اضطرار در جامعه ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه امروز موضوع پدافند غیرعامل به‌عنوان یک ضرورت برای کشور مطرح است خاطرنشان کرد: موضوع پدافند غیرعامل درزمینهٔ بهداشت و درمان از مسائل اساسی است که به‌سلامت و بهداشت جامعه بازمی‌گردد.

مهدی شادنوش برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات پدافندی در مقابل تهدیدات سلامت و بیولوژیک جامعه در سطح استان سمنان را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: البته امروز همه اقدامات، پیگیری‌ها و تمهیدات لازم برای مقابله، پیشگیری و مبارزه با انواع تهدیدات و مشکلات در این بخش انجام‌شده است.

وی با اشاره به استقرار دبیرخانه  کارگروه تخصصی بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان سمنان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این استان افزود: این دبیرخانه تمام مسائل و موارد مربوط پدافند در استان سمنان را در دانشگاه علوم پزشکی دنبال و پیگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام مانورهای مرتبط با حوزه سلامت و اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل در این زمینه خبر داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر