۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۳۲۵۷
رسانه‌های خارجی از هک شدن پیشرفته‌ترین ابزار جاسوسی متعلق به آژانس جنجال برانگیز امنیت ملی آمریکا (NSA) خبر دادند که قرار است این ابزار به قیمت بیش از نیم میلیارد دلار توسط هکرها به حراج گذاشته شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، هکرهایی به نام 'شَدو بروکرز' (Shadow Brokers) توانسته اند اطلاعات گروه جاسوسی 'اکوئشن گروپ' (Equation Group) که گفته می شود یکی از گروه های پیشرفته جاسوسی وابسته به NSA است را هک کنند.

بنابراین گزارش، شدو بروکرز در این هک توانسته است ابزار جاسوسی و نظارتی که اکوئشن گروپ از آن استفاده می کند را بدست آورد.

شدو بروکرز قصد دارد این ابزار جاسوسی که بصورت یک بسته اطلاعات رایانه ای است را به مبلغ یک میلیون 'بیت کوین' معادل 560 میلیون دلار آمریکا به فروش رساند.

کارشناسان رایانه ای در جهان از اینکه ابزار حساس جاسوسی NSA در اختیار هکرهای مجرم عادی قرار گیرد، ابراز نگرانی می کنند.

'مت سوئیش' یک کارشناس فرانسوی در این باره گفت: بنابر کدهای اطلاعاتی که از این گروه به بیرون درزد کرده است، به نظر می رسد که این اطلاعات در قالب یک بسته رایانه ای برای NSA عمل می کند و به راحتی می تواند علیه اهداف رایانه ای به کار گرفته شود.

'جاستین کاپوس' (Justin Cappos) استاد امور امنیتی رایانه از دانشگاه نیویورک نیز با خطرناک توصیف کردن این مساله گفت: افرادی که تاکنون می خواستند جایی را مورد حمله سایبری قرار دهند اما نمی دانستند چطور این کار را انجام دهند، اکنون ابزار و اطلاعات لازم برای چنین کاری را در دسترس خود می بینند.

هکرهای شدو بروکرز با انتشار مطلبی بر روی اینترنت نوشتند: ما علائم و سیستم های ارتباطی اکوئشن گروپ را دنبال کردیم، منابع آنها را یافتیم و این گروه را هک کردیم، ما تسلیحات (ابزار) سایبری بسیار زیادی از این گروه به دست آورده ایم.

گروه هکرهای شدو بروکرز در ادامه نوشتند: بصورت رایگان نمونه هایی از فایل های اکوئیشن گروپ را در اختیار شما قرار می دهیم، این دلیل خوبی برای اثبات ادعای ماست.

تاکنون آژانس امنیت ملی آمریکا در این مورد اظهار نظری نکرده است.

شرکت روسی 'کاسپرسکی' (Kaspersky) که در زمینه امنیت رایانه و مقابله با بدافزار فعالیت می کند، پیشتر اکوئشن گروپ که جمعی از هکرها در آن قرار دارند را به استفاده از تکنیک ها و ابزاری که بسیار مشابه با ابزارها وعملکرد NSA است، متهم کرده بود.

کاسپرسکی که اکوئشن گروپ را در فوریه 2015 میلادی شناسایی کرده بود، در گزارشی عنوان کرد این گروه 60 نفره حداقل از سال 2001 میلادی فعال بوده است.

اکوئشن گروپ، گروه جاسوسی بسیار پیشرفته مخفی است که از روش های بسیار پیچیده برای حملات سایبری خود استفاده می کند.

کاسپرسکی تاکنون 500 بدافزار را که توسط این گروه در 42 کشور جهان به کار رفته و سیستم های آنها را آلوده نموده، شناسایی کرده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر