۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۳۲۵۴
رئیس دانشگاه علم پزشکی سمنان تاکید کرد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به نقش و جایگاه مباحث پدافندی، گفت: پدافند غیرعامل در حال حاضر به‌عنوان یک ضرورت برای جامعه اجتناب‌ناپذیر است.
به گزارش پایداری ملی ، مهدی شادنوش صبح چهارشنبه در نشستی با مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان در محل دفتر خود،  افزود: در بحث پدافند غیرعامل از مسائل اساسی که به سلامت و بهداشت جامعه مرتبط است لحاظ کردن اقدامات پدافندی در مقابل تهدیدات سلامت و بیولوژیک در سطح استان است که همه اقدامات و پیگیری ها و تمهیدات لازم برای پیشگیری و مبارزه با انواع تهدیدات و مشکلات در این بخش انجام شده است.

وی همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم در بحث پدافند غیر عامل برای جلوگیری از ماجراجویی های دشمن در سطح جامعه تاکید کرد و افزود: دبیرخانه  کارگروه تخصصی بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان یکی از دبیرخانه های فعال در این بخش است که تمام مسایل و موارد مربوط پدافند را در دانشگاه علوم پزشکی دنبال و پیگیری می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمانت بهداشتی درمانی سمنان همچنین بر آمادگی کامل این دانشگاه برای برگزاری دوره های آموزشی، انجام مانورهای مرتبط و اجرای برنامه های پدافند غیرعامل را در سطح استان اعلام کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان هم با اشاره به فعالیت ها، خدمات و تلاش های ارزش آفرین در حیطه سلامت و درمان جامعه، حفظ و حراست از این اقدامات و دستاوردها را مهم برشمرد و افزود: پدافند غیر عامل به دنبال مصون سازی، بازدارندگی و توام خدمت رسانی و ایجاد فضای مناسبی برای انجام برنامه های درمانی، بهداشتی در زمان تهدید و شرایط اضطرار در جامعه است.

ایرج کارخایی در ادامه گفت: تدوین و ابلاغ طرح جامعه مقابله با تهدیدات و اقدامات دشمنی در حوزه سلامت مخصوصا تهدیدات بیولوژیکی در سطح استان بسیار مهم و اساسی است که باید مد نظر دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های مرتبط قرار گیرد.

وی همچنین بر اتخاذ تدابیر مورد نیاز برای حفظ و ارتقای آمادگی دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با تهدیدات بیولوژیک و انجام اقدامات مورد نیاز و هماهنگی بین سازمان های مرتبط در حوزه بهداشت را برای برخورد با بحران ها و اقدامات دشمنان در این حوزه را پر اهمیت و کارساز دانست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر