۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۲۳۱۶۸
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: مبارزه با جمعیت سفید بالک ها تا ابتدای مهرماه ادامه خواهد داشت و به همین منظور آبشویی و چسباندن نوار زرد به بدنه درختان در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش پایداری ملی، علی محمد مختاری گفت: به دلیل افزایش دمای هوا، سفید بالک ها در 2 منطقه 6 و 11 تهران دیده می شوند.

وی افزود: خوشبختانه به دلیل پیشگیری های خوب شهرداری تهران، در سال جاری جمعیت سفید بالک ها کنترل شده بود و در ماه های اخیر شاهد سفید بالک در پایتخت نبودیم.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به آبشویی درختان اظهارکرد: از ابتدای فصل گرما، هر شب از ساعت 30 دقیقه بامداد آبشویی درختان در شهر تهران انجام شده و اکنون با افزایش جمعیت سفید بالک ها در برخی از مناطق، این آبشویی ها بیشتر از قبل شده است.

وی ادامه داد: نوارهای زرد رنگ نیز دور بسیاری از درختان شهر تهران پیچیده شده و این نیز یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه سازمان بوستان و ها و فضای سبز شهرداری تهران بوده است.

مختاری با بیان اینکه «مبارزه با سفید بالک ها تا ابتدای مهر ماه ادامه خواهد داشت» تصریح کرد: مبارزه با جمعیت سفید بالک ها تا ابتدای مهر ماه و تا زمان کاهش قابل توجه دمای هوا در پایتخت ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران خشک سالی های اخیر را علت اصلی ورود سفید بالک ها به پایتخت دانست و خاطرنشان کرد: سفید بالک ها از مزارع جنوب شهر تهران از جمله مزارع صفا دشت وارد پایتخت می شوند و یکی از اصلی ترین دلایل ورود سفید بالک ها به شهر، تغییرات اقلیمی و خشک سالی های اخیر بوده است.

وی از برپایی جلسات هفتگی سازمان بوستان ها با مسئولان وزارت جهاد و سازمان حفظ نباتات خبر داد و گفت: برای کاهش جمعیت سفید بالک ها و از میان بردن آنها، جلسات هفتگی را با مسئولان سازمان حفظ نباتات و سازمان جهاد کشاورزی برگزار می کنیم و خوشبختانه نتایج این جلسات نیز تاکنون موفقیت آمیز بوده است.

مختاری با اشاره به تماس های شهروندان با سامانه 1888 و 137 شهرداری تهران در رابطه با حضور سفید بالک ها در شهر بیان کرد: از ابتدای تابستان تاکنون تماس اعتراض آمیزی از سوی شهروندان در سامانه 137 و 1888 ثبت نشده و تنها طی 2 هفته اخیر، مردم نسبت به افزایش سفید بالک ها در شهر آن هم تنها در 2 منطقه اعتراض هایی را مطرح کرده اند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر