۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۳۰۷۲
در ماه‌هاى اخیر جلسات مشترک و ارتباطات مابین گروه‌هاى تروریستی با هدایت ویژه سرویس‌های بیگانه افزایش قابل تأملى پیدا کرده است.
به گزارش پایداری ملی، سازمان های جاسوسی موساد، سیا و دستگاه اطلاعاتی سعودی در طراحی جدید خود، افزایش همگرایى و همسویى گروه‌هاى ضدانقلاب‌ را در دستور کار قرار داده اند.

در این گزارش می‌خوانیم:
 
با گذشت حدود چهاردهه از عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی، ایران با چالش‌هاى امنیتى زیادى روبه‌رو شده است که یکى از مهم‌ترین آن‌ها، گروهک‌هاى ضدانقلاب و مسلح هستند که عقبه لجستیکى و حمایتى آن‌ها خارج از مرزهاى ایران قرار دارد.

این گروه‌هاى ضدانقلاب تابه‌حال و با وقوع رخدادهاى گوناگون نتوانسته‌اند خدشه‌اى به اقتدار امنیتى جمهوری اسلامی ایران وارد نمایند، لکن تغییر سیاست‌ها و راهبردهاى عوامل اصلى این گروه‌ها که همان سرویس‌هاى جاسوسى بیگانه (در حال حاضر رژیم صهیونیستى و عربستان سعودى)هستند، نگرانى‌هایى را ایجاد نموده است. سیاست‌هایى که در بیرون از مرز، همگرایى و هم‌افزایى هوشمند و هدفمند را دنبال مى‌نماید ولى در داخل، اتحاد عناصر در فعالیت‌ها و اقدامات آن‌ها را مانع رسیدن به اهداف خود مى‌بیند.

تبعاً وحدت و همگرایى این گروه‌ها که هر کدام اهداف و سیاست‌هاى مختص و مختلفى را دنبال مى‌کنند، از طرف سرویس‌هاى اطلاعاتى خط دهى مى‌شود چراکه مشى و اهداف این گروه‌ها در بسیارى از موارد قابل جمع نبوده و در صورتى قابل تحقق است که دستى پنهانى عامل جذب آن‌ها باشد.
 
در ماه‌هاى اخیر جلسات مشترک و ارتباطات مابین گروه‌هاى ضدانقلاب ازجمله گروه‌هاى خلق عرب با هدایت ویژه سرویس عربستان، گروه‌هاى تروریستى منافقین با حمایت و راهبرى موساد و سیا و در موارد دیگر گروه‌هاى تکفیرى و حتى قومیتی با هدایت و حمایت مستقیم عربستان و ترکیه افزایش قابل تأملى پیدا کرده است.

جلسات ماه‌هاى اخیر نیز در راستاى همگرایى و هم‌افزایى توان تبلیغاتى و عملیاتى گروه‌هاى ضدانقلاب تشکیل شده است که بخش هایی از این تحرکات به‌صورت فهرست‌وار از منظرتان می‌گذرد:
 
* حضور منافقین در عربستان از اسفند 94 تاکنون به همراه نیروهاى امنیتى اسرائیل و آمریکا که بیش از دو ماه در پایگاه دیار بکر ترکیه زیر نظر نیروهاى آمریکایى آموزش دیده‌اند و برگزارى جلسات متعدد با سرویس عربستان با هدف ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از طریق اقلیم کردستان عراق.
 
* برگزارى جلسات متعدد بین گروه‌هاى تروریستى منافقین و گروه‌هاى خلقى عربى در مقرهاى سازمان "خبات" (کردستان) براى برنامه‌ریزى جهت خدشه‌دار نمودن امنیت جمهوری اسلامی ایران.
 
* افزایش محسوس و قابل تأمل ارتباط گروه‌هاى جنوب شرق با جریانات افراطى تکفیری، گروه‌هاى تروریستى منافقین و حتى گروهک‌هاى خلق عرب.
 
* افزایش ارتباطات بین "حدکا" (حزب دموکرات کردستان ایران) و سرویس عربستان در راستاى جمع‌آوى اخبار و اطلاعات و ترغیب حزب جهت انجام مبارزات مسلحانه در خاک جمهوری اسلامی ایران.
 
* پشتیبانى آمریکا از عملیات‌هاى خرابکارانه قومى و مرتبط نمودن عناصرى از گروه‌هاى تروریستى مستقر در منطقه بلوچستان و منافقین با عناصر قومى جهت هم‌افزایى اقدامات و فعالیت‌هاى آن‌ها.
 
* تلاش عربستان جهت اتحاد دو جناح حزب دموکرات کردستان ایران و گروه‌هاى تروریستى انصار الفرقان و جیش النصر.
 
* سلسله جلسات مابین گروه‌هاى تروریستى منافقین، خلق عرب و حضور سرویس‌هاى اطلاعاتى اسرائیل، آمریکا، انگلیس، فرانسه و عربستان که در اقلیم کردستان برگزار شده و محورهای آن عبارتند از:

- تقبل تمام هزینه‌هاى مالى توسط عربستان

- استفاده از کارتون‌خواب‌ها و مجانین براى اقدامات خرابکارانه در شهرها و روستاها به‌صورت مقطعى جهت خدشه‌دار نمودن ثبات امنیتى ایران

- هدایت و راهبرى مشترک توسط سرویس‌هاى اطلاعاتى جهت همسو نمودن اهداف گروه‌ها و نه فعالیت‌هاى آن‌ها، شناسایى خلأهاى آبى-خاکى مرزهاى جمهوری اسلامی ایران

- تأمین نقشه‌ها و موقعیت‌هاى مکانى مرزبانى و دوربین‌هاى مداربسته توسط منافقین

- افزایش غیرطبیعى و تأمل‌برانگیز دوقطبى‌هاى قومى-اجتماعى ایجادشده در مناطق مختلف مانند شمال غرب (کرد و ترک)، جنوب غرب (عرب و عجم) و جنوب شرق (فارس و بلوچ) و تحریک عامدانه آن توسط رسانه‌هاى بیگانه
 
 
گفتنی است مادامى که گروه‌هاى ضدانقلاب به تنهایى و با اکتفا به ظرفیت‌هاى خود به مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بپردازند، بحول و قوه الهى قطعاً نخواهند توانست اقتدار و هیمنه جمهوری اسلامی ایران را بشکنند لکن در صورتى‌که توان تبلیغاتى-انسانى و عملیاتى این گروه‌ها همسو و هم‌افزا شود، مى‌تواند بسترساز سناریوى سورى شدن ایران گردد.

مضاف بر این، مواردى مانند شرایط بى‌ثبات کشورهاى همسایه، بازگشت افراد اعزامى به گروه‌هاى تکفیرى در عراق و سوریه به داخل کشور و در نهایت انتخابات پرالتهاب و سرنوشت‌ساز سال بعد مى‌تواند مزید بر علت شده و پروژه ناامن‌سازى ایران کلید زده شود.

منبع: جام
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر