۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴
کد خبر: ۲۳۰۶۸
مدیر جهاد کشاورزی بابلسر اعلام کرد:
مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: امسال 2 هزار و 600 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در طرح مبارزه بیولوژیک قرار گرفتند.
به گزارش پایداری ملی،حسن رزاقی یکشنبه شب در جلسه کارگروه امنیت و سلامت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر، اظهار کرد: سازمان حفظ و نباتات کشور متولی کنترل و مبارزه با آفات و بیماری‌های نباتی است.

وی با بیان اینکه روش‌های متفاوتی برای مبارزه با آفات مطرح است، گفت: هدف وزارت کشاورزی حداکثر تولیدات است، یکی از عوامل خسارات محصولات، تولید آفات است که باید به طرق مختلف کنترل شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر در ادامه تصریح کرد: روش‌های متفاوتی برای مبارزه با آفات مطرح است که آخرین شیوه و حربه مبارزات شیمیایی است و کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در اجرای مبارزات تلفیقی است.

این مسؤول با بیان اینکه در شهرستان بابلسر برای مبارزه با آفات از روش مکانیکی با استفاده از تله‌ها استفاده شد، اظهار کرد: امسال در 50 هکتار از مزارع برنج بابلسر برای کنترل آفات از هورمون‌های اخلال‌گر جنسی استفاده شد و در 2 هزار و 600 هکتار از مزارع مبارزه بیولوژیک انجام شد.

رزاقی با بیان اینکه میزان مصرف سموم کشور ما از میزان مصرف دنیا کمتر است، بیان کرد: میانگین مصرف سم در دنیا هزار گرم در هر هکتار است اما این مقدار در کشور ما 562گرم است و میانگین مصرف ما از میانگین دنیا کمتر است.

وی با بیان اینکه پنج درصد محصولات کشاورزی ما دارای سموم هستند، اظهار کرد: از بین محصولات بیشترین مصرف سموم در  گندم و برنج و مخرب‌ترین محصول خیار است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با اشاره به آزمایشات وزارت بهداشت 2.7 درصد از تولیدات برنج کشور ما از حد مجاز سموم دنیا بالاتر بود، افزود: این رقم در مازندران به 1.5 درصد رسیده است.

رزاقی با بیان اینکه عموم محصولات تولیدی ما سالم و 95 درصد از آنها هیچ مشکلی ندارند، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات اساسی ما در تولید محصول سالم عدم آگاهی کشاورزان به شیوه‌های کنترل مبارزه با آفات است که باید اصل آموزش جدی گرفته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر