۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۳۰۳۵
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: متاسفانه در حوزه ساخت و سازهای شهری بخصوص برج سازی های مشهد به اصول پدافند غیرعامل توجه نشده است.
به گزارش پایداری ملی، مهدی فروزان روز شنبه در نشست شورای فرعی پدافند غیرعامل کاشمر با اشاره به مبحث 21 قانون ملی مقررات ساختمان و شیوه نامه ویژه پدافند غیرعامل در حوزه ساخت وساز، اظهار کرد: علی‏رغم هشدارهای داده شده در حوزه شهرسازی مشهد، متاسفانه پیوست پدافند غیرعامل در بخش شهرسازی رعایت نشده است.
وی افزود: این در حالی است که بر اساس ماده 215 قانون پنجم و ششم توسعه هر پروژه عمرانی برای اجرا باید پیوست پدافند غیرعامل را داشته باشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه بیش از 40 برجی که در مشهد ساخته شده به دلیل نادیده گرفتن این پیوست در معرض خطر آتش سوزی هستند.
فروزان با بیان اینکه در گذشته جنگ نرم تنها به رواج ماهواره محدود می شد افزود: اکنون جنگ نرم در دنیا جنگ بیوتروریسم و بیولوژیکی است که اتفاق می افتد.
وی نجات جامعه بشری از هرگونه تهدید فراروی انسان ها را از اهداف اصلی پدافند غیرعامل دانست که در این مسیر اصل بر پیشگیری است و افزود: هدف ما در حوزه پدافند غیرعامل صیانت از جان انسان ها و مقابله با هرگونه تهدید در هر حوزه و ساختاری که می خواهد اتفاق بیفتد، است.
وی ادامه داد: آسیب های بحران هویت، مشروعیت، نفوذ، اقتدار و توسعه می توانند آسیب جدی برای جامعه به وجود آورده و تهدیدی برای دستاوردهای جامعه در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باشند.
فروزان با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل به وسیله سرویس های جاسوسی به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی هستند، اظهار کرد: رشد جمعیت مسلمانان و در مقابل صفر یا منفی بودن جمعیت کشورهای اروپایی و غربی، دشمن را به این فکر انداخته که با شایعه پراکنی و تفرقه بین شیعه و سنی و ایجاد جنگ های قومیتی و نیابتی در سطح منطقه، از افزایش جمعیت مسلمانان جلوگیری کند.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر