۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۳۰۳۴
رزمایش امداد، نجات و اطفاء حریق در بازوهای بارگیری گاز مایع در شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان این مطلب گفت: این عملیات به منظور حفظ آمادگی و ارتقاء توان مقابله با بحران و شناخت نقاط آسیب پذیر و پیامدهای ناشی از انفجار و آتش سوزی و با حضور نیروهای آتش نشانی، بهره برداری، حراست، ایمنی، طب صنعتی، محیط زیست و پدافند غیرعامل و مدیریت بحران برگزار شد.

وی ادامه داد: ارتقاء و سنجش آمادگی کارکنان آتش نشانی، افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم گیری مسئولان در شرایط اضطراری، ارزیابی توانایی و سرعت عمل گروههای امدادی و بهره برداری، اطمینان از آماده به کار بودن وسایل و تجهیزات و شناسایی نقاط قوت، ضعف و ارزیابی عملکرد، از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش بود.

وی اظهار کرد: بر اساس سناریو از پیش تعیین شده در هنگام بارگیری گاز مایع توسط تانکر و در حین عملیات جداسازی بازوی بارگیری شماره ٣ از تانکر، ضمن نشت گاز، آتش سوزی رخ می دهد و همچنین منجر به مصدومیت یک نفر در محوطه بارگیری می شود.  

نامور افزود: سرعت در برقراری ارتباط صحیح، حضور به موقع تیمهای آتش نشانی و امداد و نجات در محل حادثه، نجات مصدوم، تخلیه محوطه، کنترل و اطفاء حریق و انجام اقدامهای اولیه لازم از سوی همکاران اورژانس و انتقال مصدومان به مرکز طب صنعتی از دیگر برنامه های تعیین شده در این رزمایش بود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در پایان گفت: وجود هماهنگی های لازم گروههای شرکت کننده، سرعت عمل بالای تیم امداد و نجات آتش نشانی در اجرای رزمایش، تخلیه به موقع تانکرها و آمادگی همکاران واحدبارگیری گاز مایع برای واکنش درشرایط اضطراری از نقاط قوت رزمایش امداد و نجات و اطفاء حریق در بازوهای بارگیری بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر