۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۳۰۳۰
سردار سلامی:
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در جنگ اقتصادی با ایران تمام قدرت‌های سیاسی با هم متحد شدند ما را در انزوا قرار دهند و نظر و دیدگاه‌های سیاسی خود را بر ما تحمیل کنند.
به گزارش پایداری ملی، سردار حسین سلامی دقایقی پیش در جلسه نشست سراسری معاونت‌‌های علمی پژوهشی و فناوری سپاه که در سال جلسات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برگزار شد، اظهار داشت: گسترش افقی فضای تحقیق و پژوهش نیازمند به جهاد کبیر است. 

وی با اشاره به اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نباید از کفار تبعیت کنیم این عدم تبعیت از دشمن، جهاد کبیر است و 38 سال است که ما در جهاد کبیر قرار داریم.

وی عنوان کرد: رمز موفقیت و پیشرفت ما در جهاد کبیر عدم تبعیت از دشمن است، زیرا اگر از کفار تبعیت کنیم عقب مانده خواهیم ماند و اگر از کفار دنباله‌رویی کنیم عقب مانده خواهیم بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رمز بقای ما بر ایمان و رمز پیشرفت ما بدست آوردن توانایی‌های خود و عدم تبعیت از کافران است.

سردار سلامی یادآور شد: باید به اندازه‌ای قدرتمند باشیم که توان عدم تبعیت از کفار را داشته باشیم و در جهاد کبیر موفق عمل کنیم زیرا جهاد کبیر در وسعت جغرافیایی بزرگ است و مقیاس،‌ صورت‌بندی و آرایش این جبهه هم بزرگ و جهانی است. 

وی افزود: ما تا امروز در این جغرافیا جنگیده‌ایم و یک جنگ جهانی را در دفاع مقدس تجربه کرده‌ایم زیرا یک ائتلاف جهانی ما در دوران دفاع مقدس شکل گرفت.

سردار سلامی یادآور شد: امروز دشمن در عرصه اقتصادی به جنگ ما آمده و این عرصه را به یک جنگ علیه جمهوری اسلامی تبدیل کرده است، که باید گفت مقیاس این جنگ نیز جهانی بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در جنگ اقتصادی با ایران تمام قدرت‌های سیاسی با هم متحد شدند ما را در انزوا قرار دهند تا ما در راستای نقشه‌های آنها عمل کنیم و نظر و دیدگاه‌های سیاسی خود را بر ما تحمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه در این جنگ قدرت‌های سیاسی متحد شدند تا ما را وادار کننده که به اراده سیاسی آنها واکنش نشان دهیم و در مقابل دوستان و دشمنان آنها براساس میل آنها عمل کنیم، افزود: مقیاس جنگ فرهنگی علیه ما نیز یک مقیاس جهانی است و یک جنگ جهانی فرهنگی علیه انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود که استفاده از صدها شبکه ماهواره‌ای با ایجاد شبه تردید و القای ارزش‌های غربی ارزش‌های ما را مورد هدف قرار داده و دنبال سست کردن آنها هستند.

وی اظهار داشت: امروز تمام قدرت‌های سیاسی به دنبال این هستند که جوانان ما را به ابتذال بکشانند و بی‌هویتی جوانان غربی را به عنوان الگو به جوانان ما معرفی کنند.

وی افزود: اگر در عرصه علمی و فناوری امروز علیه ما می‌جنگند این جنگ هم جهانی است و چه دلیلی دارد که کشور ما   و دانشمندان جوان ما را ترور کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دو راه بیشتر فرا روی ملت‌ قرار ندارد یا باید تسلیم اراده قدرت‌های بزرگ شده و با نقشه‌‌های سیاسی آنها همراهی کرد و یا باید به اندازه‌ای قوی بود که در مقابل آنها جنگید و موفق زندگی کرد.

سردار سلامی تصریح کرد: راه سومی نیز در این زمینه وجود ندارد و ما در این 38 سال جنگ‌های مختلفی را شاهد بوده‌ایم و تمام نبردها برای تسلط نظام سلطه بر تمام عالم طراحی شده است.

وی افزود: راه بقای پیشرفت، شرف، امنیت و رفاه ما همه در گرو قوی شدن است و هیچ راهی نداریم باید به اندازه شکل‌دهی به یک تمدن نوین برنامه‌سازی و قدرت‌سازی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ما در حال پی‌ریزی یک تمدن هستیم، تصریح کرد: تمدنی موقعی شکل می‌گیرد که یک مدل موفق را تولید کرده باشد و نظام ما مدل نقش تمدن اسلامی است.

سردار سلامی اظهار داشت: جنگ دشمن نیز برای جلوگیری از شکل‌گیری این مدل است چون اگر این مدل موفق شود قابلیت تکثیر پیدا می‌کند و شعاع نفوذ آن در وسعت جغرافیایی گسترده می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که در هندسه قدرت جهان یک ضلع موثر، قاطع و قابل مشاهده باشیم چون دریافتیم که در این نظام جهانی، ضعیف بودن مصادف با نابودی است. از این رو نیاز به توانی داریم که از اراده دشمن عبور کنیم و امروز این موضوعات نیاز اساسی ما هستند.

وی افزود: نقش دانشمندان در پیشرفت علوم بشری از قرن هفتم تا دوازدهم را خارجی‌ها عصر طلایی اسلام نام نهادند در حالی که حکومت‌های سالمی هم بر جهان اسلام حاکم نبوده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز شاهد فروپاشی اخلاقی غرب و اروپا هستیم و خود آنها اعتراف می‌کنند که جامعه غربی به دلیل غرق شدن در ابتذال در حال نابودی هستند.

منبع فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر