۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۳۰۱
نماینده همدان و عضو کمیسیون انرژی مجلس نامگذاری سال ۹۲ به عنوان «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی رهبر انقلاب را منشاء برکات فراوان از جمله تحکیم سبک زندگی اسلامی و الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت دانست.

ابراهیم کارخانه‌ای در یادداشتی که به مناسبت نامگذاری سال 92 به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری در اختیار این خبرگزاری قرار داد، 20 پیامد و دستاورد برای آن برشمرد.

متن کامل یادداشت نماینده همدان و عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم به شرح ذیل است:

نامگذاری سال 1392 به عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب، موجبات تحکیم و سرافرازی جمهوری اسلامی ایران را در مناسبات سیاسی و اقتصادی جهان و شور و نشاط وصف‌ناپذیر و عزم بزرگ ملت ایران رادر خلق دو حماسه عظیم سیاسی و اقتصادی رقم خواهد زد.

حماسه سیاسی به معنای بیداری و امحاء کامل توطئه‌های سیاسی داخل و خارجی و حضور پرشور، آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و حماسه اقتصادی به معنی شکست کامل توطئه‌های اقتصادی دشمن و تداوم کار، تلاش و رشد تولید ملی با اتکا به منابع داخلی و تمرکز بر الگوهای مصرف اسلامی و جلوگیری از اسراف و تبذیر است.

مقام معظم رهبری هر ساله با پیام‌های عالمانه، دقیق و کارشناسانه خودشان چشم‌انداز سالانه را بر اساس شرایط و مقتضیات کشور در راستای نیل به افق چشم انداز توسعه تبیین می‌فرمایند.

نامگذاری سال جدید تحت عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» همانقدر که برای دوستان انقلاب امیدبخش و نشاط آور است، برای دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی شکننده و ناامیدکننده است که در ذیل به برخی از پیامدها و برکات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی این نامگذاری بزرگ و مبارک اشاره می‌شود:

1- این اقدام مدبرّانه موجبات اقتدار و عزم راسخ ملت بزرگ ایران را در مواجهه با توطئه‌های سیاسی و اقتصادی دشمن فراهم و بر وحدت کلمه و همدلی ملت سلحشور ایران خواهد افزود.

2- هوشمندی و درایت پیشدستانه رهبر معظم انقلاب را در خنثی‌‌سازی توطئه‌های داخلی و خارجی دشمن به اثبات می‌رساند.

3- تمام دستگاه‌های اجرایی کشور را همراه با مردم برای تحقق این دو حماسه بزرگ بسیج خواهد کرد.

4- برتری نظام مردم‌سالاری دینی را در مواجهه با برون رفت از توطئه‌های سیاسی و اقتصادی در مقابل نظام‌های لیبرال و سکولار به نمایش می‌گذارد.

5- با حضور آگاهانه و ده‌ها میلیونی مردم پای صندوق‌های رای، حماسه حضور بی‌سابقه مردم در راهپیمایی عظیم 22 بهمن تکمیل می‌شود.

6- توطئه‌های دشمنان خارجی را بی‌اثر و رؤیاهای کج‌اندیشان داخلی و تشنگان سراب قدرت را نقش بر آب خواهد ساخت.

7- بر اقتدار سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات 1+5 خواهد افزود.

8- موجبات بی‌اثر کردن تحریم‌ها و دلگرمی ملت‌های مسلمان را در مواجهه با استکبار جهانی فراهم می‌سازد.

9- موجبات تغییر رویکرد فرهنگی در مناسبات بین‌المللی از انفعال به پیشتازی و افزایش قدرت رقابت‌پذیری جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی و اقتصادی جهانی را فراهم می‌سازد.

10- موجبات ارتقاء کیفیت تولید و افزایش بهره‌وری سرمایه‌های مادی و انسانی را فراهم ساخته و به کاهش واردات کالاهای مصرفی و بهبود تراز بازرگانی کشور می‌انجامد.

11- موجبات توسعه و ایجاد فرهنگ کار حداکثری و مصرف بهره‌ورانه و در حد نیاز را که رمز شکوفایی اقتصاد نظام اسلامی است را فراهم می‌سازد.

12- بر مشروعیت مردمی و امنیت همه جانبه و کارآمدی نظام در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی خواهد افزود.

13- موجبات تقویت و تحکیم امنیت فضای کسب و کار و تحکیم همه جانبه بنیان‌های توسعه و پیشرفت کشور را در راستای رشد تولید ملی فراهم خواهد ساخت.

14- موجبات عزم عمومی ملت سرافراز ایران در دفاع از سه عنصر ارزشمند امنیت ملی، منافع ملی و وحدت ملی در تحقق این دو حماسه بزرگ فراهم خواهد ساخت.

15- خط قرمز ملت هوشیار ایران را در مواجهه با هر نوع جریان سیاسی در برابر توطئه‌های خارجی مشخص خواهد کرد.

16- بر درخشش و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه معادلات سیاسی جهان افزوده و ریشه هر نوع فتنه خارجی و داخلی را قبل از جوانه زدن بر پیکره نظام خواهد خشکاند.

17- موجبات رسوایی هر نوع جریان سیاسی و جناحی را که بخواهد بر عزم و اراده ملت بزرگ ایران در خلق دو حماسه عظیم خللی وارد کند، بیش از پیش فراهم خواهد ساخت.

18- موجبات حیرت و نا‌امیدی دشمن در طراحی توطئه‌های جدید علیه جمهوری اسلامی و امیدبخشی از شور و نشاط ملت بزرگ ایران را در عرصه معادلات سیاسی داخلی و خارجی فراهم خواهد ساخت.

19- با این نامگذاری هوشمندانه هر جریان سیاسی که بخواهد بر وحدت کلمه مردم در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی خللی وارد نماید، مطرود ملت سلحشور ایران و محکوم به همکاری با دشمنان انقلاب اسلامی خواهد بود.

20- تحکیم سبک زندگی اسلامی و الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت از دیگر برکات این نامگذاری مبارک و حماسی خواهد بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر