۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۲۹۸۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز گفت: دوره آموزشی پدافند غیرعامل " امداد و نجات و مدیریت خدمات شهری " باشرکت بیش از 150 نفر از رابطان پدافند غیرعامل، کارشناسان مرتبط فرمانداریها، دستگاههای اجرایی و شهرداریهای استان البرز و با حضور مدرس اعزامی از سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، دراین کارگاه یک روزه که بیش از 150 رابط پدافند غیرعامل استان البرز در دستگاه های اجرایی حضور داشتند پیرامون کمکهای اولیه در زمان حوادث و همچنین ارتقاء سطح آگاهی و توان لازم برای کاهش خطر پذیری و افزایش ایمنی در جامعه و تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل، آسیب شناسی این حوزه و راه های مقابله با آن بحث وتبادل نظر صورت گرفت.

در حاشیه این دوره آموزشی مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز گفت: اصلی ترین دغدغه درحوزه پدافند غیرعامل این استان تراکم جمعیت است  و این امر از طریق کاهش آسیب پذیری ها در مواقع بحران مورد توجه قرار می گیرد. 

وی تصریح کرد: به همین منظور و با توجه به استقرار مراکز حساس درکانون شهری، سبب شده تا پروتکل ها و آیین نامه های مهندسی با ملاحظات پدافند غیر عامل یک اصل تلقی شود.

حسینی گفت: کارگروه راه و شهر سازی بصورت مستمر گزارش های خود را در حوزه مقاوم سازی ساختمان ها به شورای پدافند غیرعامل ارائه می دهند و با همکاری نظام مهندسی و شهرداریها پیگیری های لازم درحال انجام است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز خاطرنشان کرد: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران، جلوگیری از بر هم خوردن آرامش جامعه هنگام وقوع جنگ و بحران های طبیعی و غیر طبیعی از مزایای پدافند غیرعامل به شمار می رود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر