۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۲۲۹۰۹
سرویس اطلاعات روسیه از آلوده شدن شبکه‌های رایانه‌ای ۲۰ سازمان و نهاد دولتی به نرم افزارهای جاسوسی خبر داده است.
به پایداری ملی به نقل از رویترز، سرویس امنیت فدرال روسیه روز شنبه اعلام کرد که شبکه‌های رایانه‌ای 20 سازمان شامل نهادهای دولتی و شرکت‌های دفاعی، به نرم افزارهای جاسوسی آلوده شده‌اند. سرویس امنیت فدرال روسیه این اقدام را یک حمله هدفمند و هماهنگ ارزیابی کرده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه افزود: این بدافزار و روشی که شبکه‌های رایانه‌ای روسیه به آن آلوده شده‌اند، شبیه موارد مشابهی است که قبلا نیز در جاسوسی‌های سایبری در روسیه و سایر کشورها مشاهده شده است. البته سرویس اطلاعات روسیه اعلام نکرده است که به چه کسانی در این خصوص مشکوک است.

سرویس امنیت فدرال روسیه با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود اعلام کرد: منابع فناوری اطلاعات نهادهای دولتی، سازمان‌های نظامی و علمی، شرکت‌های صنایع دفاعی و سایر شرکت‌هایی که در بخش زیرساخت‌ها مشارکت دارند، آلوده شده‌اند.

اعلام این خبر در شرایطی است که کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته است. کارشناسان امنیت سایبری آمریکا اعلام کرده‌اند که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد روسیه این حملات سایبری را مهندسی کرده است تا در روند رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کند.

کاخ کرملین هرگونه دست داشتن در این حملات سایبری را رد کرده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر