۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۲۸۹۳
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه تخصصی‌کردن اورژانس‌های بیمارستانی از وظایف ما محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل و حوادث غیرمترقبه جزو کارهایی است که اورژانس به شکل تخصصی آنها را دنبال کرده است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکتر امین صابری‌نیا در سی امین همایش سراسری روسای مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در سرعین با تاکید به نظارت بر خدمات اورژانس در سراسر کشور، گفت: این خدمات با هدف کیفی‌سازی خدمات افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه توسعه اورژانس‌های بیمارستانی به شکل مناسب انجام می‌شود، افزود: برای نظام جمهوری اسلامی ایران مهم است که بتواند خدمات شایسته را برای مردم ارائه کند.

صابری‌نیا با بیان اینکه مردم به اورژانس بدون آمادگی قبلی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: باید شأنیت ایرانی در اورژانس‌های بیمارستانی حفظ شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه تخصصی‌کردن اورژانس‌های بیمارستانی از وظایف ما محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل و حوادث غیرمترقبه جزو کارهایی است که اورژانس به شکل تخصصی آنها را دنبال کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید یک حادثه شهری را به حادثه کشوری تبدیل کنیم، ادامه داد: در هر نقطه از کشور رفتارهایی که رفتارهای پرخطر محسوب می‌شوند، شناسایی می‌شوند.

صابری‌نیا برنامه‌ریزی و تفکر تخصصی را از جمله سیاست‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور عنوان کرد و گفت: با این فعالیت‌ها می‌توان اورژانس‌های کشور را تخصصی کنیم.

همچنین دکتر فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در این مراسمدر سخنانی استان اردبیل را یکی از مقاصد گردشگری کشور عنوان کرد و گفت: این استان سالانه پذیرای هفت میلیون گردشگر است.

وی با بیان اینکه به دلیل حجم بیشتر سفرهای زمینی به این استان، اورژانس اردبیل اکثراً در وضعیت آماده باش به سر می‌برد، افزود: با این وجود ترافیک کاری اورژانس اردبیل در فصل تابستان به اوج خود می‌رسد.

پورفرضی با بیان اینکه اورژانس اردبیل در سال 1394 حدود 30 هزار ماموریت انجام داد، تصریح کرد: 40 پایگاه اورژانس در استان فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطرنشان کرد: مدت زمان متوسط حضور اورژانس در حوادث شهری 7 دقیقه و در حوادث جاده‌ای 12 دقیقه می‌باشد.

وی بر ضرورت دو دیفرانسیل بودن آمبولانس‌های اورژانس استان بمنظور خدمت رسانی به مناطق صعب‌العبور تاکید کرد و گفت: طرح تحول سلامت نیز با رضایت 90 درصدی شهروندان مواجه شده است.

شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل نیز ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های اورژانس استان، گفت: به دلیل ترافیک گردشگران انتظار می‌رود خدمات و تجهیزات اورژانس از وضعیت فعلی افزایش یابد تا زمینه احساس امنیت اجتماعی را ایجاد کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر