۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۲۸۹۲
مدیرکل پدافند غیر عامل استان همدان خبر داد
مدیرکل پدافند غیر عامل استان همدان از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه پدافند غیر عامل در شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از ملایر، سید رسول حسینی ظهر امروز در جلسه پدافند غیر عامل شهرستان ملایر اظهار کرد: عموم جامعه و مدیران دستگاه‎های اجرایی باید شناخت کامل از پدافند غیر عامل داشته باشند.

وی افزود: باید جامعه را به سلاح علمی و پدافند غیر عامل مجهز کرده و موج فرهنگسازی و شناخت را در استان فعال کنیم.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان همدان خاطرنشان کرد: اجرایی کردن و نتیجه بخش بودن اقدامات در حوزه پدافند غیر عامل نیازمند تخصیص اعتبارات است که در این راستا به دنبال اخذ اعتبارات لازم هستیم.

وی پدافند غیر عامل را تسهیل کننده امور مدیریت بحران دانست و گفت: بر این اساس مدیران دستگاه‎های اجرایی با تعامل سازنده پدافند غیر عامل را در همه عرصه‎ها معرفی کنند.

حسینی با بیان اینکه 78 درصد مردم استان پدافند غیر عامل را نمی‎شناسند اظهار داشت: در حال حاضر با توجه با اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیر عامل اقدامات کارگروه‌های 11گانه و قرارگاه زیستی طبق نظرسنجی به عمل آمده 73 درصد از جامعه آماری شهر همدان پدافند غیر عامل را شناخته‎اند.

وی پدافند کالبدی، اقتصادی، سایبری، قرارگاه زیستی پرتویی و هسته‌ای، قرارگاه مردم محور فرهنگی و پدافند شیمیایی را هشت حوزه عملکردی پدافند غیر عامل عنوان کرد و افزود: در حوزه پدافند غیر عامل به دنبال این هستیم حداقل برای 24 ساعت امکانات زیربنایی چون آب، برق و گاز اضطراری را در صورت بروز بحران فراهم کنیم.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان همدان تصریح کرد: بیش از 95 درصد از بناهای ساخته شده در کشور فاقد رعایت مقررات ملی ساختمان مبحث 21 هستند و از نگاه پدافند غیر عامل اسکان اضطراری در هیچ نقطه‎ای از کشور و شهرستان‎ها نداریم.

وی از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه پدافند غیر عامل در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با توجه  کتاب تالیفی در حوزه پدافند غیر عامل نداریم، به دنبال نشر 300 نسخه کتاب در این زمینه هستیم.

حسینی با اشاره به چگونگی استفاده خانواده‎ها از اینترنت فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی در حوزه عملکرد پدافند سایبری افزود: روزانه 250 هزار نرم افزار در فضای سایبری به دست مردم می‎رسد که در این راستا به دنبال تست نفوذپذیری هستیم.

 فرماندار ویژه ملایر نیز افزود: امروز پدافند غیر عامل ضرورت مهم برای عموم جامعه است و بدون شک با اهتمام مدیران دستگاه‎های اجرایی در این زمینه می‎توان کارها را پیش برد.

عبدالعظیم رضایی گفت: باید دستگاه‎های اجرایی که نقش پررنگتری در ارائه خدمات به مردم دارند؛ اداره خود را مصون کرده و اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

وی بر وجود یک کارشناس از سوی ادارات شهرستان در حوزه پدافند غیر عامل تأکید کرد و ادامه داد: کمتر به این امر توجه شده که باید مورد دقت نظر و توجه جدی مسؤولان قرار دهند.

در این جلسه فرماندار ویژه ملایر طی حکمی از سوی استاندار همدان به عنوان مسؤول قرارگاه زیستی شهرستان ملایر معرفی شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر