۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۲۸۹۰
مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان خبر داد؛
مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به اجرای طرح جامع پایش اطلاعات شهرستان ها در فضای مجازی، گیلان را مبتکر این طرح و پایلوت اجرای آن در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، امیر مرادی در جلسه پدافند غیرعامل گیلان که عصرسه شنبه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد، با اشاره به پایش اطلاعات هر شهرستان در فضای مجازی، اظهار کرد: جمعیت هر شهرستان الگو و مبنای این طرح قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در این طرح براساس الگوهای جمعیتی است، افزود: پدافند غیرعامل استان مبتکر اجرای طرح جامع شهرستان ها در فضای مجازی در کل کشور بوده و به صورت پایلوت این طرح را اجرا می کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به اینکه فضای مجازی طرح مورد نظر قابل دسترسی برای عموم نیست، گفت: فضای مربوطه فقط توسط استاندار، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، فرمانداران شهرستان ها، دستگاه های اطلاعاتی خاص و دستگاه های اجرایی از طریق اتصال به برنامه «اس دی آی» امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه در این طرح همه احتمالات و زمینه ها برای خدمات رسانی  شهرستان مورد بررسی و توجه است، تصریح کرد:  تلاش شده در این طرح به طور مثال جانمایی ایستگاه آتش نشانی،  وضعیت آب، برق و گاز بررسی شود.

مرادی هدف از اجرای این طرح را ایجاد هماهنگی و همبستگی مناسب در بین دستگاه های اجرایی عنوان و خاطرنشان کرد: اطلاعات کامل و جامعی از شرایط شهرستان در این طرح جمع آوری می شود.

وی یکی دیگر از برنامه های اداره کل پدافند غیرعامل استان رسیدگی به موضوع معضل «مگس زیتون» به عنوان تهدیدی جدی برای زیتون رودبار اشاره کرد و افزود: این معضل موجب ضربه وارد شدن به اقتصاد منطقه است.

به گفته این مسئول قرارگاه زیستی سپاه پاسداران برنامه مدون چهارساله ای برای مبارزه و برخورد با این مشکل تدوین کرده و خوشبختانه موضوع در حال حاضر مدیریت شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به اعتبار ۱۵۰ میلیون تومانی تخصیص داده شده برای مبارزه با این مشکل از سوی استاندار استان اشاره و تأکید کرد: مبارزه با سنبل آبی نیز یکی دیگر از اولویت های پدافند غیرعامل استان است.

وی با بیان اینکه این گیاه از سال ۹۰ وارد استان شده است، گفت: متاسفانه در حال حاضر ۱۲ هکتار از تالاب استان گرفتار این گونه گیاه مهاجم قرار گرفته است.

مردای ادامه داد: مناطق تالابی در حوزه شهرستان صومعه سرا نیز با این معضل درگیر بودند که خوشبختانه با همکاری و تلاش مسئولان پاکسازی شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر