۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۲۸۷۹
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: امروز پدافند غیرعامل یک ضرورت مهم برای عموم جامعه است و بدون شک اهتمام مدیران دستگاه های اجرایی در پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گزارش پایداری ملی،  عبدالعظیم رضایی روز چهارشنبه در نشست پدافند غیرعامل شهرستان ملایر افزود: برنامه های حوزه پدافند غیر عامل باید منسجم تر و شناخته شده تر باشد تا بتوان کارها را بیشتر تقویت کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل نیاز است دستگاه های اجرایی که نقش پررنگ تری در ارائه خدمت به مردم دارند، اداره خود را مصون کرده و اقدام های پیشگیرانه داشته باشند.

وی بر لزوم کسب اطلاعات و آگاهی های بیشتر مدیران از بعد تخصصی پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: همه دستگاه های اجرایی، صنایع، سازمان ها و نهادها و عموم مردم باید آمادگی خود را در مواجهه با هرگونه بحران در این زمینه ارتقا دهند.

رضایی خواستار معرفی یک کارشناس از سوی اداره های شهرستان در حوزه پدافند غیرعامل شد و گفت: مدیران اداره ها باید مجموعه ای از اقدام و برنامه های خود در حوزه پدافند غیرعامل را که کمتر به آن توجه شده، مورد دقت نظر و توجه جدی قرار دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان نیز فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل را یک ضرورت دانست و گفت: عموم جامعه و مدیران دستگاه های اجرایی باید شناخت کامل از پدافند غیرعامل داشته باشند و موج این شناخت و فرهنگ سازی را در استان فعال کنند.

سید رسول حسینی با تاکید بر اینکه باید جامعه را به سلاح علمی و پدافند غیرعامل مجهز کرد اظهار کرد: اجرایی کردن و نتیجه بخش بودن برنامه ها در حوزه پدافند غیرعامل نیازمند تخصیص اعتبار است که در این راستا به دنبال اخذ اعتبار لازم هستیم.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل تسهیل کننده امور مدیریت بحران است و بر این اساس مدیران دستگاه های اجرایی باید با تعامل سازنده پدافند غیرعامل را در همه عرصه ها معرفی کنند.

وی با بیان اینکه 78 درصد از جامعه مخاطب استان همدان پدافند غیرعامل را نمی شناسند، افزود: در حال حاضر با توجه به اقدام انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل، برنامه کارگروه های 11 گانه و قرارگاه زیستی، طبق نظر سنجی به عمل آمده 73 درصد از جامعه آماری شهر همدان پدافند غیرعامل را شناخته اند.

حسینی در عین حال پدافند کالبدی، اقتصادی، سایبری، قرارگاه زیستی، پرتویی و هسته ای، قرارگاه مردم محور و فرهنگی و پدافند شیمیایی را هشت حوزه عملکردی پدافند غیرعامل عنوان کرد.

وی بیان کرد: بیش از 95 درصد از بناهای ساخته شده در کشور فاقد رعایت مقررات ملی ساختمان مبحث 21 است و از نگاه پدافند غیرعامل اسکان اضطراری در هیچ نقطه ای از کشور و شهرستان ها وجود ندارد.

وی همچنین از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در حوزه پدافند غیرعامل در همه شهرستان های استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه کتاب تالیفی در حوزه پدافند غیرعامل وجود ندارد ، به دنبال نشر حدود 300 نسخه کتاب در این زمینه هستیم.

حسینی با اشاره به چگونگی استفاده خانواده ها از اینترنت، گیرنده های ماهواره ای، فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی و حوزه عملکرد پدافند سایبری در این زمینه گفت: روزانه 250 هزار بد افزار در فضای سایبری به دست مردم می رسد و در این راستا به دنبال تست نفوذپذیری هستیم.

در این نشست معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در حکمی از سوی استاندار همدان به عنوان فرمانده قرارگاه زیستی شهرستان ملایر معرفی شد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر