۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۲۸۵۰
جویش پرس با اشاره به فعالیت‌های لابی نایاک؛
«شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) نقش بزرگی در انجام توافق داشته و با فعالیت‌های پرحجم خود به آیت الله خامنه ای اجازه داده که همچنان دولت اوباما را بازی دهد.»
به گزارش پایداری ملی، پایگاه آمریکایی جویش پرس (Jewishpress) متعلق به لابی پرقدرت صهیونیسم در آمریکا، طی یادداشتی با عنوان "چرا رهبر عالی ایران، اعتماد به نفس بالایی دارد" نوشت: «با وجود سپری شدن یک سال از توافق هسته‌ای، این نگرانی وجود دارد که ایران همچنان به‌طور محرمانه در پی دستیابی به سلاح اتمی باشد. کاملا مشخص است که رهبر عالی و روحانیون حاکم بر ایران مطمئن‌اند دیگر از جانب آمریکا و غرب فشاری به آنان وارد نخواهد شد.»
 
در ادامه این یادداشت می‌خوانیم: «با توجه به گذشته برنامه هسته ای ایران و نقش لابی‌های ایران و آمریکا، واضح است که شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) نقش بزرگی در انجام توافق داشته و با فعالیت‌های پرحجم خود به آیت الله خامنه ای اجازه داده که همچنان دولت اوباما را بازی دهد. مدارک زیادی موجود است که ثابت می‌کند این شورا در خدمت پیش‌برد منافع ژئوپولیتیک ایران است. لابی مذکور نقش پررنگی در گفتگوهای هسته‌ای و مذاکرات خرید بوئینگ ایفا کرده و گفته می‌شود که اعضای آن ظرف یک ماه با بیش از 50 عضو دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره آمریکا دیدار کرده‌اند. تلاش آنان در این ارتباط گیری ها بر "دور کردن سیاست‌های آمریکا از اسرائیل" و "لغو تحریم‌های ضدایرانی" متمرکز بوده است.»
 
این پایگاه افزود: «انتخاب اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال 2008 موجب شد لابی نایاک به متحد کاخ سفید بدل شود. اوباما در زمان تبلیغات انتخاباتی خود توسط "ویلیام میلر" (سفیر اسبق آمریکا در ایران) یک کانال ارتباطی مخفی با ایران برقرار کرد و از آن طریق درباره سیاست‌های دولتش به رهبر ایران اطمینان خاطر داد. او چندین بار خواهان ارتباط با جمهوری اسلامی شد و حتی به آیت الله خامنه ای نامه نوشت و در آن بر نقش مهم ایران در تحولات منطقه تأکید نمود. به این ترتیب حتی اگر انتخاب رئیس جمهور ایالات متحده با رهبر ایران بود، او هم باراک اوباما را برمی‌گزید!»
 
جویش پرس اضافه کرد: «اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری اش با اهداف لابی نایاک همراه شد و تمام تلاش خود را برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران انجام داد. او توانایی هسته ای ایران را "مشروع" خواند و تصریح کرد که جمهوری اسلامی یک قدرت منطقه ای است. شورای ملی ایرانیان آمریکا همچنان بر وزارت امور خارجه آمریکا تأثیرگذار است و حتی با پنتاگون، کاخ سفید و پرسنل سازمان سیا ارتباط دارد. آن‌ها در 8 سال گذشته با آگاهی از عطش اوباما به توافق هسته ای با ایران، به‌خوبی از نفوذشان بر کاخ سفید و رئیس جمهور بی‌تجربه آمریکا سوءاستفاده کرده‌اند.»
 
این پایگاه آمریکایی در پایان نوشت: «اکنون رهبر عالی ایران با کمک لابی نایاک، کنترل اوباما را به دست گرفته و مانند یک "کمانچه" آهنگ دلخواهش را با او ساز می‌کند.»

رهبر ایران با اعتمادبه‌نفس اوباما را کنترل می‌کند
منبع: جام نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر