۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۲۲۸۱۴
نشست رؤسای کارگروه های یازده‌گانه پدافند غیرعامل استان، چهارم مرداد ماه با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل، مدیرکل امنیتی و انتظامی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای این کارگروه در محل سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی؛ نشست رؤسای کارگروه های یازده‌گانه پدافند غیرعامل استان،  چهارم مرداد ماه با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل، مدیرکل امنیتی و انتظامی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای این کارگروه در محل سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

مدیرکل امور پدافند غیرعامل استانداری با اشاره به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در اهمیت پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل مهم، گفت: افرادی که در این زمینه مسئولیت قبول می‌کنند، به علت حساسیت موضوع، باید انگیزه داشته باشند و تمام تلاش خود را در این حوزه به کار گیرند.

«حسین اسماعیلی اردکانی» ضمن اشاره به مدیریت مؤثر در شرایط بحران، بیان کرد: با شناخت شرایط موجود، طراحی مانورها و دوره‌های آموزشی باید زمینه‌هایی را فراهم نماییم که در شرایط بحرانی به مردم و زیرساخت‌های موجود کم‌ترین آسیب‌ها وارد شده یا از هر نوع آسیبی مصون بمانند.

وی ضمن تشریح اقداماتی که در زمینه تحقق اهداف پدافند غیرعامل در استان انجام شده است، افزود: لازم است در قالب کارگروه‌ها تمرین‌هایی تدوین شود که در هنگام بحران بتوانیم مشکلات غیر پیش‌بینی شده را نیز کاهش دهیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه شاخص‌های پدافند غیرعامل را همسو با شاخص‌های توسعه اجتماعی دانست و ادامه داد: سرمایه اجتماعی، ملی و انسجام اجتماعی در پدافند غیرعامل از مؤلفه‌های پراهمیت است و اگر اهداف این حوزه تحقق یابد در کنار آن شاخص‌های توسعه اجتماعی نیز به صورت غیرمستقیم رشد خواهد کرد.

«مجید جوادیان‌زاده» تصریح کرد: اصل مهم این است که در زمان روبه رو شدن منابع حیاتی با اختلال جدی، چگونه واکنش نشان داده و بتوان در کنترل بحران به بازتعریف مناسب رسید.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم استان کمبود آب است، می‌توان کارگروه‌هایی را در زمینه مدیریت و آمادگی در شرایط غیرطبیعی برنامه‌ریزی و آب را همواره به عنوان مسئلۀ محوری پدافند غیرعامل در استان پیگیری کرد.

جوادیان‌زاده در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت گردش اطلاعات، بیان کرد: این موضوع نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که اگر راه‌های ارتباطی ما قطع شد، چگونه بتوانیم شرایط استفاده از امکانات و ایجاد دسترسی‌های بهتر را فراهم کنیم.

لازم به ذکر است که در این کارگروه گزارشی از برگزاری مانورهای کارگروه‌ها در سال‌جاری و برنامه‌های پیش‌رو ارائه شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر