۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۲۸۱۲
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت : اهمیت و حساس بودن موضوع پدافند غیر عامل در استان به خوبی در این سال ها درک و نهادینه شده است.
به گزارش پایداری ملی، مجیدخدابخش روز یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اردبیل افزود: مانورهای لازم و اقدام های اصلاحی برای مقابله با آسیب پذیری های احتمالی در استان انجام می گیرد.

موضوع پدافند غیرعامل در استان اردبیل نهادینه شده است
وی از تشکیل و فعال بودن کارگروه های پدافند غیرعامل در سازمان ها و دستگاه های اداری استان و برگزاری مرتب جلسه های آنها خبر داد.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه گفت: پدافند غیرعامل باید به خوداتکایی و توانمندی استان ها در مقابل تهدیدهای احتمالی دشمن منجر شود و اتکا به قابلیت های استانی به معنای استقلال طلبی نیست.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل  بیان کرد : باید کشور در سایه پدافند غیرعامل به اندازه ای مقاوم و مصون باشد که حتی دشمن در صورت وارد کردن ضربه نتواند به هدف های خود دست بیابد.

وی کاهش آسیب پذیری با رفع وابستگی، مردمی کردن دفاع، هم افزایی پدافند غیرعامل با مدیریت بحران، ایمن سازی شبکه ها و زیرساخت ها، پراکنده و کوچک سازی سیلوها و نیروگاه ها، آسیب شناسی، تهدیدشناسی و تامین برق اضطراری را از ضرورت های اقدام به پدافندغیرعامل در استان ها برشمرد.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور حفاظت از سرمایه های انسانی، زیرساختی، فیزیکی و سایبری را در موضوع پدافندغیرعامل مهم ارزیابی کرد و بر تمرکز و توجه شورای پدافندغیرعامل استان ها بر نقاط ضعف فضای سایبری تاکید کرد.

وی بیان کرد: 170 رسانه فارسی زبان معاند علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه اجرا می کنند و رسانه ها در دنیای معاصر برای تفکیک مردم از حاکمیت ها به شکل توپخانه ها عمل می کنند.

وی ادامه داد: زیرساخت های کشاورزی و دامی می تواند مورد حمله و تهدید دشمن قرار گیرد از این رو بیداری و هوشیاری دستگاه های اداری در روند تعریف و اجرای طرح ها باید مدنظر قرار گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر