۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۲۷۳۱
شبکه‌های اجتماعی با روند و قوانین خود، دنیای واقعی را گسترش می‌دهند که تاثیر زیادی بر زندگی آنلاین ما دارد.
به گزارش پایداری ملی، جمعیت کل جهان حدود ۷.۴ میلیارد است. در اواخر سال ۲۰۱۵ فیس بوک حدود ۱.۵۹ میلیارد کاربر داشت. با افزایش هفده درصدی سالانه شبکه‌های اجتماعی این درصد همچنان در حال افزایش است و این رشد برای تمامی شبکه‌های اجتماعی صدق می‌کند. 

۳۱۰ میلیون از کاربران فعال توییتر به‌طور متوسط در دقیقه ۳۴۷,۲۲۲ بار پست می‌گذارند. بسیاری از آنها توییتر خود را در روز بیش از صدبار چک می‌کنند و بعضی از آنها هم کمتر از یک‌بار در روز چک نمی‌کنند. بالای ۴۰ میلیارد عکس در روز در اینستاگرام منتشر می‌شود و در روز بیش از ۸۰ میلیون عکس منتشر شده وجود دارد. 

مقدار زیادی از این اطلاعات پر‌ اهمیت هستند، برخی از آنها جالب و برخی بی‌فایده‌اند. شبکه‌های اجتماعی با روند و قوانین خود، دنیای واقعی را گسترش می‌دهند که تاثیر زیادی بر زندگی آنلاین ما دارد. در این مقاله، ما پنج قانون ساده را که فکر می‌کنیم هر کاربر باید در حین کار با شبکه‌های اجتماعی لحاظ کند ارائه می‌دهیم.
 

1. ترول‌ها را پرورش ندهید 

ترول‌های اینترنتی که بسیار تحریک‌کننده هستند عموما به بحث‌هایی می‌پیوندند که افراد را تحریک کرده و سرگرمی محسوب می‌شوند. شما ترول‌ها را در همه‌جا می‌بینید: در فروم‌ها، چت‌ها و پلتفرم‌های دیگر برای ارتباطات آنلاین. نظرات رسانه‌های خبری به‌علت داشتن مشارکت بالا با ترول‌ها خوب شناخته می‌شوند. می‌دانیم که مجموعه‌ای از آنها در شبکه‌های اجتماعی هم حضور دارند.
 
بهتر است خودتان را درگیر آنها نکنید و آنها را نادیده بگیرید. بسیاری از مردم طعمه آنان می‌شوند و در بحث‌های گرم آنان به‌منظور شرح نقطه‌نظرهای خود شرکت می‌کنند و مقدار زیادی از زمان و انرژی خود را بیهوده صرف می‌کنند. 

اگر شما بدشانس باشید ممکن است ترولی را ملاقات کنید که به‌دنبال انتقام است، ایمیل‌تان را اسپم کند و یا حتی تلاش برای نابودی زندگی شما کند؛ برای مثال نتیجه مزاحمت سایبری که باعث درگیری و تهاجم به دنیای آنلاین شد زمان، پول، شغل و زندگی زناشویی یک زوج آمریکایی را از بین برد. 


۲. از ارسال هر پست غیرقانونی بپرهیزید 

در امارات متحده و نیوزیلند قوانینی در مورد ترول و مزاحمت سایبری پابرجاست که مجازات سنگینی دارد. جریمه ۳۵۰۰۰ دلاری به همراه حبس مجازات قانون‌شکنی در این کشورها است. بهتر است که باتوجه به قوانین کشور خود پست بگذارید تا اجازه گذاشتن پست در فیس‌بوک و توییتر را داشته‌باشید. 


۳. مطالب مجرمان را بازنشر نکنید 

کلاهبرداران اغلب قربانیان را با داستان‌های تکان‌دهنده در مورد نوزادان در حال مرگ، غرق‌شدن توله سگ یا تقلای سربازان فریب می‌دهند. چنین پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی درخواست کمک می‌کنند. در واقع آنها برای سرقت مالی، حملات فیشینگ و انتشار بدافزار از این روش استفاده می‌کنند. 

مخاطب پیام‌های این‌چنینی اغلب کلاهبرداران هستند. درخواست‌های واقعی برای کمک معمولا از جانب خانواده، دوستان و یا دوست دوستان است و اگر واقعی باشند از صفحات رسمی و نه صفحات شخصی فرستاده می‌شوند. بهتر است هنگامی که قصد لایک کردن و یا اشتراک‌گذاری پست را داشته‌باشید کاملا هوشیار باشید. اگر نمی‌خواهید چنین پست‌هایی را چک کنید پس آنها را لایک نکنید و خود و دوستان‌تان را به خطر نیندازید و محکم‌کاری لازم را انجام دهید. 


۴. به عکس‌العمل خوانندگان فکر کنید 

شما احتمالا همکار، رئیس و دوستانی دارید که جزء اعضای فیس‌بوک و اینستاگرام شما باشند. زمانی‌که شما برای یک موقعیت کاری جدید اقدام می‌کنید به‌احتمال زیاد پروفایل شخصی شبکه‌های اجتماعی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. این را حتما لحاظ کنید که آنها چه چیزهایی را از شما خواهند دید و به این نکته توجه کنید که نمی‌خواهید آنها  چه‌چیزهایی را ببینند. 

همچنین دقت کنید که پست‌های شما بر روی صفحات افراد دیگر و صفحات عمومی مثل شرکت‌ها و دانشگاه‌ها نمایش داده می‌شود؛ به‌عنوان مثال در سال 2013، یک معلم از واشنگتن از کار اخراج شد زیرا زنی که هیچ وقت وی را ملاقات نکرده بود از معلم بابت پستش شکایت کرده بود.  باید عکس‌ها و پست‌های نامفهوم خود را تنها بین دوستان واقعی خود به اشتراک بگذارید. اگر نیاز دارید که پست‌های شما برای افراد غریبه پنهان باشند به قسمت privacy settings در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و تامبلر بروید. 


۵. اطلاعات شخصی خود را در معرض عموم قرار ندهید 

بسیار از شبکه‌های اجتماعی برای عکسی که می‌گذارید و پستی که قرار می‌دهید یا مکانی که شما آنجا را بازدید کرده‌اید، پیشنهاد می‌دهد موقعیت خود را مشخص کنید. اگر شما به رویداد علاقه‌مندید، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند دوستان شما را برای شرکت در این رویداد از طریق تگ‌کردن آگاه کنند. به‌طور پیش‌فرض هر کسی می‌تواند به اطلاعات دست یابد و جنایتکاران هزار و یک روش برای استفاده از این اطلاعات، از برهم‌ریختن خانه شما گرفته تا دزدیدن هویت دیجیتالی دارند. به همین دلیل اطلاعات خود را در اختیار همه قرار ندهید و تنظیمات امنیتی خود را در فیس‌بوک ایمن کنید. 

هر کسی ازجمله ربات‌ها، ترول‌ها و حتی مجرمان می‌توانند برای شما پیغام دوستی بفرستند و حتی اگر فیس‌بوک به شما پیغام داد و دوستان مشترک را به شما معرفی‌کرد دوستی با آنها را تا زمانی که مطمئن نشدید دوستان واقعی‌تان هستند، نپذیرید. 

منبع: کسپرسکی آنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر