۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۲۷۱
اذعان مركز مطالعات "امنيت ملي" رژيم صهيونيستي:
انديشكده مطالعات "امنيت ملي" رژيم صهيونيستي در مقاله اي تحت عنوان "روابط اسرائیل با اعراب حاشيه خليج فارس: بين ايران و بيداري اسلامي" با اذعان به منافع مشترك رژيم صهيونيستي و كشورهاي عضو محور ارتجاع عرب، به اسرائیل توصيه مي كند كه براي مقابله با كشورمان در كنار كشورهاي عضو ارتجاع عرب قرار گيرند.

به نقل از انديشكده مطالعات امنيت ملي رژيم صهيونيستي، "يوئل گوزانسكي" همكاري انديشكده مطالعات "امنيت ملي" رژيم صهيونيستي و مشاور پيشين شوراي امنيت ملي در دفتر نخست وزيري رژيم صهيونيستي نویسنده این مقاله،  با اذعان به منافع مشترك رژيم صهيونيستي با كشورهاي ارتجاع عرب كه عضو شوراي همكاري خليج فارس هستند به دلايل اين موضوع مي پردازد و در اين باره مي افزايد "اين واقعيتي غير قابل انكار است كه كشورهاي عضو شوراي خليج فارس شركاي آينده رژيم صهيونيستي خواهند بود. نخست آنكه، آنان از نظر سياسي "انقلابي" نيستند و موضعي ضد رژيم صهيونيستي ندارند. گرچه بصورت نمادين نيروهايشان را در جريان جنگ 6 روزه اعراب و رژيم صهيوينستي و يا در جنگ هاي موسوم به "يوم كيپور" به ميدان نبرد عليه رژيم صهيونيستي اعزام نمودند اما در نهايت آنان خواهان نزاع با آن رژيم نيستند. دوم آنكه، آنان دعواي ارضي با رژيم صهيونيستي ندارند و در نهايت اينكه اين كشورها همگي همواره از حاميان آمريكا و مورد حمايت آمريكايي ها بوده اند. بنابراين، آنان از روند مذاكرات صلح فلسطينيان و رژيم صهيونيستي حمايت مي كنند و در اين مسير سرمايه گذاري كرده اند." 

نويسنده مقاله با توصيه به مقامات رژيم صهيونيستي آنان را به گسترش روابط تجاري فيمابين فرا مي خواند و مي افزايد "رژيم صهيونيستي از معامله تجاري با كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس سود بسياري برده است. از سال 2003 تا سال 2011 ميلادي محور ارتجاع عرب پس از تشكيلات خودگردان فلسطين و تركيه از نظر ميزان واردات و مبادله تجاري با رژيم صهيونيستي در جايگاه سوم قرار گرفته اند و حجم سالانه مبادلات تجاري آنان با رژيم صهيونيستي به سالانه 500 ميليون دلار مي رسد. مقامات عربستان سعودي نيز قول داده اند كه تحريم كالاهاي رژيم صهيونيستي را لغو خواهند كرد." 

نويسنده در ادامه به همكاري هاي رژيم صهيونيستي با كشورهاي عضو محور ارتجاع عرب اشاره مي كند و مي افزايد "گزارش ها حاكي از آن است كه نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي و در كشورهاي عضو ارتجاع عرب به آموزش نيروهاي امنيتي آن كشورها مي پردازند." 

گوزانسكي در ادامه با اظهار هراس نسبت به گسترش موج "بيداري اسلامي" در منطقه مي افزايد "در گذشته، صلحي سرد اما پايدار ميان رژيم صهيونيستي و كشورهاي امضا كننده معاهده صلح از جمله مصر و اردن بود اما از زمان اغاز "بيداري اسلامي" در معرض تهديد قرار گرفته است. با به قدرت رسيدن جريانات اسلامي در كشورهاي همسايه رژيم صهيونيستي از ادامه معاهده صلح ميان صهيونيست ها و كشورهاي عضو ارتجاع عرب اعلام خطر كرده و از لغو اين پيمان مي هراسد." 

نويسنده با اذعان به اين موضوع كه كشور هاي عضو شوراي همكاري خليج فارس همگي در راستاي منافع آمريكا و رژيم صهيونيستي گام بر مي دارند مي نويسد "كشور هاي عضو محور ارتجاع عرب عليرغم تظاهرشان به "مذهب" در اصل در راستاي منافع آمريكا گام بر مي دارند و خواهان حفظ ثبات در منطقه هستند. آنان در همين مسير از معاهده صلح فلسطين و رژيم صهيونيستي حمايت مي كنند. آنان در عين حال از پيگيري اين مسئله نيز هراس دارند زيرا مي دانند كه افكار عمومي در منطقه عليه آنان است." 

نويسنده اذعان مي كند كه موضوع "فلسطين" در راس اولويت هاي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس قرار ندارد و در اين باره مي افزايد "عليرغم محكوميت رژيم صهيونيستي از سوي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس واقعيت آنست كه آنان در اصل آن رژيم را تهديدي را عليه خود نمي دانند و در واقع موضوع فلسطين در فهرست اولويت هاي آنان قرار ندارد. از سوي ديگر ايران به پيشرفت هسته اي خود ادامه مي دهد و اين مسئله در راس اولويت هاي رژيم صهيونيستي قرار دارد. كشورهاي عضو محور ارتجاع عرب و رژيم صهيونيستي هر دو خواهان كارشكني در برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران هستند." 

نويسنده در ادامه با اشاره به گزارش هاي موثقي در مورد همكاري كشورهاي عضو محور ارتجاع عرب با رژيم صهيونيستي مي افزايد "رژيم صهيونيستي و كشورهاي عضو محور ارتجاع عرب هر دو ايران را تهديد مشترك خود مي دانند. گزارش هاي بسياري وجود دارند مبني بر اينكه عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي روابط پنهاني اي با يكديگر بر سر موضوع ايران داشته اند و به مذاكرات غير مستقيم امنيتي پرداخته اند. اخيرا گزارشي منتشر شده بود مبني بر اينكه "مير داگان" رئيس پيشين موساد و شاهزاده "بندر بن سلطان" رئيس دستگاه اطلاعاتي عربستان سعودي با يكديگر مذاكرات دوجانبه امينتي – نظامي بر سر موضوع برنامه هسته اي ايران انجام داده اند. هيچ يك از دو طرف اين خبر را تكذيب نكردند. در گزارشي كه توسط سايت افشاگر "ويكي ليكس" نيز منتشر شده بود از اين مسئله سخن گفته شده بود كه عربستان سعودي و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس برنامه هسته اي ايران را "خطري بزرگ" براي خود قلمداد مي كنند. در اين گزارش همچنين از همكاري امنيتي رژيم صهيونيستي، بحرين و امارات سخن به ميان آمده بود." 

گوزانسكي در نتيجه گيري نهايي خود به مقامات رژيم صهيونيستي توصيه مي كند كه "بايستي ارتباط رژيم صهيونيستي با كشورهاي عضو ارتجاع عرب كه انقلابي نيستند و منافع شان در راستاي منافع رژيم صهيونيستي است ادامه پيدا كند. آنان دشمن مشتركي دارند و آن ايران است. آنان بايستي با همكاري آمريكا به مقابله با ايران بپردازند."


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر