۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۲۶۸۹
دبکا فایل:
وبگاه صهیونیستی نوشت: پهپاد «یاسر» ساخت ایران با قدرت مانور استثنایی نتیجه مهندسی معکوس از سامانه الکترونیک پهپاد «اسکن ایگل» است.

 وبگاه خبری «دبکا فایل» در رابطه با پرواز 17 جولای پهپاد «یاسر» در شمال سرزمین‌های اشغالی نوشت: این پهپاد ساخت ایران توسط نیروهای حزب الله از پایگاه خود در کوه قلمون در 60 کیلومتری مرکز بلندی‌های جولان به پرواز درآوردند. پهپاد یاسر قادر به پرواز در ارتفاع 5000 پایی ، شعاع علمیاتی 200 کیلومتری و ماندگاری پروازی 8 ساعته است.

دبکا فابل در ادامه با اشاره به این که هنوز مشخص نیست تیم ایران یا حزب الله پهپاد یاسر را به پرواز درآورده است، نوشت: این پهپاد با قدرت مانور استثنایی برخلاف دیگر پهپاد‌ها است و گفته می‌شود ایران با مهندسی معکوس بر سامانه الکترونیک پهپاد «اسکن ایگل» که در 17 دسامبر 2012 آن‌را سالم بر زمین نشاند موجب موفقیت پهپاد یاسر در انجام مانورهای فوق‌العاده شده است.

دبکا فایل در ادامه به نقل از منابع اطلاعاتی و امنیتی خود مدعی شد که ارتقا اساسی در این پهپاد از سوی متخصصان حوزه سایبری چین صورت گرفته است و اینک نیروهای هوایی اسرائیل و دیگر ارتش‌های غربی چون نیروی هوایی آمریکا مشتاقانه در تلاش برای یافتن این مسئله هستند که ایرانی‌ها چند فروند از پهپاد اسکن ایگل آمریکا را نمونه برداری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، اینک نیروی هوایی اسرائیل و آمریکا شاهد عملیات پهپادهای ایرانی و پنهان کاری آن‌ها و مخفی ماندن در برابر جت‌ها و بالگرد‌های اسرائیل و موشک‌های هوا به هوا و موشک‌های سطح به هوای «پتریوت» هستند.

دبکا فایل در خاتمه ضمن اشاره به این‌که ایران در اکتبر 2013 یک فروند پهپاد ساخت خود را که در آن سامانه هوشمند الکترونیکی آمریکا بکار رفته بود، به سرلشگر «ویکتور بوندارف» فرمانده نیروی هوایی روسیه هدیه داد، نوشت: دو شلیک موشکی علیه این پهپاد به شکست انجامید و  آن دو موشک از مسیر منحرف شده و به هم اصابت کردن . این امر به احتمال زیاد به خاطر بهره‌بری ایران از قابلیت‌های سامانه الکترونیک پهپادهای آمریکا بوده که اینک پهپادهای ایران و حزب‌الله از آن برخوردارند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر