۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۲۲۶۴۵
کارشناسان IT و نمایندگان پدافند غیر عامل فرمانداری ها و دستگاههای اجرایی شهرستانهای تابعه استان همدان ، با همکاری مرکز برنامه ریزی ، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری و از طریق ویدئو کنفرانس آموزش پدافند سایبری می بینند .

در دیدار مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری با رییس مرکز برنامه ریزی ، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری بر اهمیت دوره های آموزشی و همچنین امنیت  اطلاعات تأکید شد .

صادقی پوریانی ، رییس مرکز برنامه ریزی ، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری ، در این دیدار با اشاره بر اینکه ؛ امنيت اطلاعات به مفهوم حفاظت و مراقبت از اطلاعات و سيستم هاي اطلاعاتي در مقابل هرگونه مخاطره وتهديد است،  مخاطرات وتهديدهاي اين حوزه را شامل دسترسي، كاربرد، افشاء، قطع، تغيير يا انهدام غيرمجاز اطلاعات برشمرد . 

وی با توجه به اینکه برنامه امنيت اطلاعات در يك لحظه قابل برقراي نيست، بلکه اقدامي مداوم است كه بصورت فرآيند چرخشي قابل پياده سازي است، افزود ؛ در اين چرخه كه متشكل از خط مشي و نيازمندي ها، آموزش و آگاهي، نظارت و اجرا، ارزيابي و گزارش گيري است ، آموزش كاربران و پاسخگو بودن آنها، ، ديده باني و گزارش گيري را از اهم اقدامات در این حوزه است.

حسینی ، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همدان نیز افزود؛ در گذشته اكثر سازمان ها هزينه نسبتا كمي را براي امنيت منابع اطلاعات خود پرداخت مي كردند. امنيت غالبا پس از رخداد حادثه اي مورد توجه قرار مي گرفت. پيشنهاد طراحي و پياده سازي برنامه امنيت IT با بي ميلي پیگیری مي شد اما به تازگي ارزشهاي راهبردي حفاظت از اطلاعات و سيستم هاي اطلاعاتي در حال توسعه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر