۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۲۶۳۵
مديركل پدافند غيرعامل استان قم:
مديركل پدافند غيرعامل استان قم گفت: قم به سبب ظرفيت ها و جايگاه ويژه اي كه در كشور دارد مورد تهديد و توجه دشمن است و در اين زمينه دشمن برنامه ريزي ويژه اي براي آسيب رساندن به اين شهر دارد و بايد آستانه تحمل شهر در مقابل دشمنان افزايش يابد.
به گزارش پایداری ملی، مهدي متقيان در جلسه كارگروه پشتيباني و خدمات شهري پدافند غير عامل استان قم، با اشاره به جايگاه قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامي و مركز جهان تشيع، خاطرنشان كرد: به همين دليل دشمن تهديد ويژه اي براي شهر قم محسوب مي شود و براي كشور برنامه ريزي دارند و يكي از اهداف دشمن همين شهر است.

مديركل پدافند غيرعامل استان قم با بيان اينكه تهديدات در حوزه پدافند غيرعامل به دليل منشا انساني متغير است، خاطرنشان كرد: امروزه يكي از فضاهايي كه كشور را ضربه پذير نموده، فناوري اطلاعات وIT  است.

وي با اشاره به تغيير مدل جنگ ها در دنيا تصريح كرد: امروز جنگ نرم در دنيا شكل گرفته و اثرات مخرب اين مدل جنگ به صورت ظاهري مشخص نيست و به همين دليل بسياري از مردم نسبت به خطرات آن آگاه نيستند.

متقيان با اشاره به فعاليت هاي شوراي پدافند غيرعامل در قم گفت: مباحث مختلفي در اين شورا مطرح مي شود كه عمده آنها متوجه شهر است و يكي از مباحث مورد توجه مساله شكل گيري شهر هوشمند است.

وي ضرورت استفاده صحيح از تكنولوژي هاي نوين را مورد توجه قرار داد و افزود: عدم توجه به امنيت فضاهاي الكترونيك و مجازي مي تواند آسيب هاي فراواني را در پي داشته باشد.

مديركل پدافند غيرعامل استان قم صيانت از جان مردم را هدف پدافند غيرعامل دانست و افزود: پدافند غيرعامل اصلي براي هميشه است و اگر قبل از بحران فعاليت كنيم بسياري از آسيب ها كاهش پيدا مي كند.

متقيان توجه به پيشگيري از تهديدات زيستي در كشور را قابل توجه دانست و گفت: ما بايد جلوتر از مردم و دشمن حركت كنيم و از آسيب ها جلوگيري كرده و آستانه تاب آوري شهر را در مقابل تهديدات روز بالا ببريم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر