۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۲۶۳۴
استاندار البرز :
استاندار البرز بومی سازی پدافندغیرعامل را بر اساس ظرفیت های موجود در استان مهم خواند و گفت: استراتژی راه های البرز در پدافند غیرعامل باید ترسیم شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی استانداری البرز،"سیدحمیدطهائی"صبح یکشنبه در جمع اعضای"شورای پدافندغیرعامل"استان گفت: حداقل انتظاری که از مدیران عضو شورای پدافندغیرعامل می رود، اجرای دستور العمل های ملی است که به دستگاه ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاه در این زمینه وظیفه ای مشخص دارد که باید برای آن طرح و برنامه عملیاتی شده داشته باشد افزود: تطبیق تکالیف دستگاه ها و بومی سازی آن با ویژه های استان نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد.
رئیس شورای پدافندغیر عامل استان در ادامه، پدافند غیر عامل را در سه بخش آب، امنیت غذایی و راه با تشریح وضعیت استان مورد بررسی، تحلیل و ارزیابی قرار داد.

استاندار البرز خطوط لوله گاز شهری، وضعیت آب، تونل ها و... را از نقاط استراتژیک و حیاتی برشمرد که در برنامه های شهری باید به آن توجه کرد.


استراتژی راه های استان در پدافند غیرعامل ترسیم شود

طهائی با اشاره به موقعیت استان از حیث دسترسی به راه های مواصلاتی و قرار گیری این محدوده در محورهای تهران - قزوین، ترسیم استراتژی مورد نیاز در مدیریت پدافندغیرعامل را هم برشمرد و تشکیل شناسنامه جامعی از وضعیت راه های استان را مهم قلمداد کرد.
شهر به نردبان های بلند مرتبه تجهیز شود.

موضوع هماهنگی پدافندغیرعامل با شهرداری ها از دیگر نکاتی بود که استاندار به آن پرداخت. طهائی با اشاره به روند رو به رشد ساختارهای شهری و افزایش ساختمان های بلند مرتبه، ضرورت تدبیر در مدیریت پدافندغیرعامل را متذکر شد و پیش بینی تجیهزات لازم جهت دسترسی به این نوع سازه ها از قبیل ( نردبان های بلند مرتبه) را مورد تأکید قرار داد و گفت: اوج گیری دامنه برج های شهری نباید به جایی ختم شود که دست مسئولان در مدیریت بحران از این نقاط کوتاه شود.

استاندار البرز ساماندهی چاه های غیر مجاز، تفکیک آب شرب و مصرفی را نیز بنوعی پدافند غیرعامل تلقی کرد.

رئیس شورای پدافندغیرعامل استان در ادامه پدافندسایبری را نیز از مهمترین بخش های مجموعه کلان پدافندغیرعامل عنوان کرد و گفت: هر چند در حوزه سایبری توسعه فراگیری را شاهد هستیم، اما باید در مقابله با هجمه های غیرقابل پیش بینی نیز آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی امنیت اطلاعاتی را در این زمینه مهم قلمداد کرد و افزود: اشراف به امنیت اطلاعاتی از بسیاری سوء استفاده های احتمالی پیشگیری خواهد کرد.

طهائی احداث هر چه سریعتر بیمارستان امدادی استان را نیز از الزمان پدافندغیرعامل اعلام کرد.

استاندار البرز همچنین فعال شدن اتاق اصناف و آموزش های نیروهای هلال احمر و... را در بحث پدافند غیرعامل مهم برشمرد.

در این جلسه هر یک از اعضای شورای پدافندغیرعامل استان نیز گزارش کار دادند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر