۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۲۵۹۵
طی سال گذشته، شبکه‌های رایانه‌ای راه‌آهن انگلستان چهار بار مورد حمله سایبری قرار گرفتند.
به‌گفته شرکت امنیتی Darktrace، شبکه‌های رایانه‌ای راه‌آهن انگلستان در طول سال گذشته چهار بار مورد حمله سایبری قرار گرفتند. هر چهار حمله جنبه اکتشافی و آزمایشی داشته‌اند تا اخلال‌گر. 

Darktrace که مسئول حفاظت از شبکه رایانه‌ای راه‌آهن انگلستان در برابر حملات سایبری است بدون اشاره به جزییات بیشتر در مورد این آمار، نسبت به خطرات و تهدیدات احتمالی آنها هشدار داد. 

Sergey Gordeychik، محقق امنیت سایبر شرکت روسی لابراتوار کسپرسکی، در این مورد گفت: با دسترسی به راه‌آهن انگلستان، هکرها قادر خواهند‌بود کنترل همه‌چیز را از تابلوی نمایش‌دهنده اطلاعات آنلاین گرفته تا سیستم‌های رایانه‌ای مدیریت‌کننده سیگنال‌ها، پیام‌های داخلی و حتی خود واگن‌ها به دست بگیرند. از این بدتر اینکه در‌صورت داشتن اطلاعات و دانش کافی حتی می‌توانند با به خطر انداختن ایمنی قطار فاجعه‌ای ناگوار را رقم بزنند.

وی افزود: با وجود حضور مهاجمان دارای پشتوانه دولتی در داخل زیرساخت‌های حیاتی انگلیس و انجام اقداماتی مثل دسترسی، مانیتور و جمع‌آوری اطلاعات از سوی آنها، دلیل اینکه هنوز فاجعه ناگواری را رقم نزده‌اند، نداشتن دستوری در این زمینه تا این لحظه است. این دسته از مهاجمان فعلاً فرمانی از طرف دولت اسپانسر خود برای تخریب ندارند اما این اجازه به آنها داده شده‌است تا از هر‌گونه سلاح سایبری بر ضربه به تأسیسات زیربنایی انگلستان استفاده کنند. 

در مقابل، در واکنش به این آمار ارائه‌شده از سوی Darktrace، Network Rail مسئول اصلی شبکه راه‌آهن انگلستان تأکید کرد که این کشور امن‌ترین راه‌آهن را در سرتاسر اروپا در اختیار دارد. 

این نهاد مدعی است که قصد دارد بعد از ایمن‌سازی قطارها به‌عنوان اصلی‌ترین اولویت خود، مقوله امنیت سایبر را در دستور کار قرار دهد و برای نیل به این هدف از دولت، سرویس‌های امنیتی و افراد نخبه در صنعت راه‌آهن انگلستان کمک بگیرد. 

با وجود آنلاین‌شدن روز‌افزون زیرساخت‌های حیاتی انگلستان، از نیروگاه‌های هسته‌ای گرفته تا شبکه‌های الکتریکی، تهدید هکرها و نفوذگران دارای پشتوانه دولتی بیشتر نشده‌است. 

استفاده شرکت‌های فعال در صنعت راه‌آهن از سیستم‌عامل‌های قدیمی و اجرای نرم‌افزارهای سفارشی که به‌لحاظ لجستیکی سخت قابل‌ارتقا هستند، اگرچه در نگاه اول حساس و بحرانی به نظر نمی‌رسد اما این خطر زمانی بیش‌از پیش احساس می‌شود که حجم بالایی از مسافران بخواهند در سرعت بالای قطار از اینترنت خود استفاده کنند.


منبع:پاپسا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر