۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۲۵۱۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از بیماریهای مشترک انسان و حیوان در یزد گفت: مرکز تحقیقاتی بیماریهای مشترک انسان و حیوان در یزد ایجاد شد.
 محمدرضا میرجلیلی صبح امروز در نشست علمی بیماریهای مشترک انسان و حیوان اظهار داشت: در تمام حوزه‌ها ما با یک بیماری‌های نو روبه‌رو هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد ادامه داد: از تعداد زیاد بیماری‌های نوپدیدی که در حال رخ دادن هستند، بیش از 60 درصد آن مربوط به بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

میرجلیلی با بیان این مطلب که تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌هایی بود که در سالهای قبل مشکلات فراوانی ایجاد کرد گفت: به همین دلیل نیاز است که تحقیقات گسترده‌ای در زمینه این بیماری‌ها صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این تحقیقات و نتایج آنها می‌تواند کمک شایانی به امنیت و سلامت جامعه انجام دهد، گفت: در این راستا، مرکز تحقیقاتی بیماریهای مشترک انسان و دام در استان یزد ایجاد شده است.

محمدحسن احرامپوش رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه  دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) در سال 1362 تشکیل شد، اظهار داشت: این دانشگاه الان شامل 10 دانشکده هست و در تمام رشته‌های پزشکی در حال فعالیت است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر