۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۲۳۸۰
این روزها باج افزار (Ransomware) دلیل بسیاری از حملات سایبری است. کار یک باج افزار، قفل کردن اطلاعات شما و تقاضای پول یا همان باج برای باز پس دادن دادههای شما است اما تا به امروز یک سری ابزار برای کمک به مردم درگیر با باج افزار معرفی شده که بسیاری از آنها کارآمد نیست.

حالا AVG شرکت تولید کننده آنتی ویروسهای رایگان، شش ابزار جدید برای مبارزه با باج افزارها طراحی نموده و هر یک از آنها برای مبارزه با یک نوع باج افزار به کار برده میشوند.
این ابزارهای رایگان جدید برای رمزگشایی شش گونه باج افزار رایج در محیطهای سایبری هستند که نامهای آنها عبارت اند از: Apocalypse، BadBlock، Crypt888، Legion، SZFLocker و TeslaCrypt.

ransomware_eye-600x389
این ابزارها تمام باج افزارهای موجود را پوشش نمیدهند اما این میتواند شروعی عالی به حساب آید. AVG، توصیه کرده ابتدا رایانه آلوده به باج افزار را مورد یک اسکن کامل قرار دهید و سپس یک بک آپ از فایل های رمزگذاری شده گرفته و آنها را در یک یو اس بی درایو ذخیره نمایید تا بتوانید آنها را در یک رایانه سالم رمزگشایی کنید. شما باید نوع باج افزاری که سیستم تان را درگیر کرده است شناسایی کنید و سپس از ابزار رمزگشایی مناسب استفاده نمایید.
AVG وعده داده با پیروی از این مراحل شما در اکثر موارد قادر به برگرداندن فایلهای خود خواهید بود. پس از رمزگشایی باید فایلهای خود را به صورت کاملاً امنی مورد پشتیبان گیری قرار دهید و آنها را در فضای ابری یا یک فلش درایو ذخیره نمایید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر