۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۲۳۶۶
فرماندار شهرستان البرز گفت: اگر روند کمبود آب شرب به همین منوال پیش رود، چاره‌ای جز جیره‌بندی آب نداریم چرا که صرفه‌جویی دیگر کارساز نیست؛ اوضاع بحرانی است.
رضا عسگری در نشست اظطراری رفع بحران آب شرب استان قزوین، در مورد طرح‌های مطالعاتی مسکن مهر و کمبود آب شرب، اظهار داشت: وقتی شهری ایجاد می‌شود که 100 هزار نفر جمعیت باید در آن ساکن شود، قطع به یقین باید طرح‌های مطالعاتی برای تأمین زیرساخت‌های آن انجام می‌شده که متأسفانه انجام نشده است.

وی با اشاره به افت شدید آب شرب شهر  محمدیه و ناحیه شهری مهرگان تصریح کرد: با وجود 32 حلقه چاه آب در بیدستان و شریفیه ،حفر چهار حلقه چاه جدید تنها به مثابه یک مسکن موقتی عمل می‌کند، بنابراین باید به دنبال تأمین منبع آب دائم باشیم.

فرماندار شهرستان البرز با انتقاد از اینکه چرا تا کنون کاری در این زمینه صورت نگرفته است عنوان کرد: بحث تأمین آب شرب باید از سال‌های گذشته آغاز می‌شد تا با این بحران روبه‌رو نمی‌شدیم؛ نباید نگاه ما اینگونه باشد که معضل به مرحله بحران برسد و بعد اقدامات صورت گیرد؛ بنابراین موضوع رفع بحران آب باید با سرعت هرچه تمام‌تر دنبال و برطرف شود.

عسگری میزان ذخیره آب مخازن شهری را تنها یک پنجم ظرفیت اعلام کرد و گفت: مخزن آب شهری محمدیه از 2.5 متر ارتفاع تنها 60 سانتی متر آب دارد و این نشان دهنده بحران بسیار مهمی است؛ در شهرک مهرگان نیز مخزن آب با ارتفاع پنج متر، تنها یک متر آب دارد و با این وضع در بهترین شرایط ما افت فشار آب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تعداد چاه‌های تأمین آب شرب باید در آینده نزدیک افزایش یابد، خاطرنشان کرد: حداقل 6 تا هفت حلقه چاه برای تأمین آب شرب نیاز داریم که باید در یک ماه آینده تجهیز و وارد شبکه شود این در حالی است که شبکه آب شرب باید برای تعداد چاه‌های بیشتری طراحی شود.

فرماندار البرز درباره دلیل قطعی آب در روزهای گذشته را شکستگی خط انتقال آب اعلام و بیان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های مسئولان حوزه آب این مشکل به خوبی مدیریت شده و آب‌رسانی به موقع انجام شد ولی باید تمهیدات لازم برای عدم تکرار این موضوع اندیشیده شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر