۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۲۳۴۶
جلسه شورای پدافند غیر عامل و قرارگاه پدافند زیستی استان صبح روز یکشنبه مورخ 95/4/13 در سالن جلسات شماره 1 استانداری برگزار شد.

برگزاری نشست شورا و قرارگاه پدافند زیستی استان مازندران


جلسه شورای پدافند غیر عامل و قرارگاه پدافند زیستی استان صبح  روز یکشنبه مورخ 95/4/13 در سالن جلسات شماره 1 استانداری برگزار شد.

یونسی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و تاکید بر حفظ فیوضات ماه مهمانی خدا شکل‌گیری قرارگاه پدافند زیستی در استان را بسیار حائز اهمیت دانست  و خاطر نشان کرد جلسات این قرارگاه باید در عالی ترین سطح و با حضور استاندار و فرمانده محترم قرارگاه و مدیران دستگاههای عضو تشکیل گردد و اعضا نسبت به اجرایی شدن مصوبات این قرارگاه اهتمام ویژه داشته باشند .وی با اشاره به سطوح و ابعاد مختلف تهدید زیستی خواستار احصاء این تهدیدات در قرارگاه و برنامه ریزی جهت مقابله با آن شد و رسالت قرارگاه را در وهله اول فرهنگ سازی، آموزش و سپس اجرای صحیح امور ایمنی  زیستی دانست و خاطر نشان کرد برخی از امور زیر ساختی همچون تجهیز قرارگاه بایستی به قید فوریت صورت پذیرد و سازمان مدیریت نسبت به این امر اهتمام ویژه نشان دهد . جانشین رئیس شورای پدافند غیر عامل استان با تاکید بر اولویت بندی منطقه ای استان در حوزه مخاطرات زیستی به ویژه حوزه دام و طیور خواستار برنامه ریزی در جهت اقدام اولویت دار در راستای کاهش اثر این تهدیدات بر استان شد.

در ابتدای این جلسه مدیر کل پدافند غیر عامل استان ضمن برشماری تنوع سلاحهای زیستی و مصادیق آن وسعت و سهولت بکارگیری از عوامل زیستی را علت اصلی خطرناک بودن این تهدید دانست و خاطرنشان کرد گستره و دامنه این تهدیدات روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به مستندات قانونی موجود در این حوزه، حفاظت از مردم در برابر مخاطرات نامتعارف را وظیفه کلیه دستگاههای عضو دانست و یادآور شد این موضوع بایستی در شش محور انسان، دام، نباتات، محیط زیست ، منابع طبیعی و غذا و دارو به صورت جدی پیگیری گردد.

دبیر شورای پدافند غیر عامل مازندران با تبیین وضعیت چهارگانه هشدارسازی به تشریح نقش دستگاههای عضو پرداخت و تاکید کرد در حوزه رخدادهای زیستی طبیعی مقابله با این مخاطرات را وظیفه ذاتی دستگاه مربوطه دانست و خاطرنشان کرد در صورتی که سطح و ابعاد تهدید از حیث اختیار یک دستگاه خارج شود این موضوع در دستور کار قرارگاه زیستی استان قرار می گیرد. وی قدرت پاسخگویی به این تهدیدات در استان را مناسب ارزیابی کرد و بر پایش مستمر تهدیدات زیستی در استان تاکید کرد.

در اين جلسه مديران كل دامپزشكي  و منابع طبيعي استان گزارشي از وضعيت تهديدات و بيماريهاي دامي و آفات اراضي ،جنگلي و راهكارهاي مقابله با آن و اقدامات انجام شده در سطح استان ارائه نمودند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر