۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۲۲۲۶۶
روند رو به رشد حملات سایبری روی زیرساخت‌های تولید و انتقال انرژی الکتریکی، باعث ایجاد اختلال در فعالیت طبیعی این زیرساخت‌ها شده است.
امروزه حملات سایبری علیه زیرساخت‌ های کنترلی صنعتی،از جمله زیرساخت‌ های بخش دولتی و خصوصی مانند شبکه‌های حمل‌ونقل و سیستم‌های الکتریکی در حال افزایش است. محققان بر این باورند که این حملات در حال حاضر فعالیت رو به رشدی را دارد.
بر اساس گزارش‌هایی که در سال 2015 ارائه‌شده است، سیستم‌های تولید و انتقال انرژی در سال 2015 هدف بیشترین حملات سایبری قرار گرفته‌اند. به‌ عنوان ‌مثال، گاز طبیعی و انرژی زمین‌گرمایی؛ از محصولات شرکت تولید برق کالپین (Calpine)، ازجمله اهداف مهم مهاجمان در این سال‌ها به شمار می‌روند. پس از بررسی نقشه‌های معماری شبکه‌های مورد هدف توسط کارشناسان، مشخص گردید که مهاجمان، با دسترسی به سرورهای FTP، فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
در حال حاضر، در برخی کشورها نظیر کره جنوبی، حملات سایبری روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی الکتریکی رو به افزایش است. مقامات امنیتی کره جنوبی بر این باورند که کره شمالی مقصر اجرای این حملات به سرورهای حمل‌ونقل در شبکه مترو است. همچنین محققان مدعی هستند که مهاجمان کره شمالی، با استفاده از راه‌اندازی کمپین spearphishing دو اپراتور راه‌آهن کره جنوبی را موردحمله خود قرار دادند.
در گزارش‌های ارائه شده، بر این نکته تاکید شده است که برای جلوگیری از به وجود آمدن حملات روی زیرساخت‌های حساس، نیاز است تا فناوری‌های مورداستفاده و راهکارهای امنیتی در زمان کوتاهی بروز رسانی شده و تغییراتی در سیاست‌های بلند مدت امنیتی ایجاد شود.

منبع سایبربان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر