۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۲۲۵۰
رئیس اداره شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: ۱۰۴ هزار رأس دام و ۱۵۰ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در مناطق محروم عثمانوند و جلالوند جهت پیشگیری از بیماری به طور رایگان سمپاشی شد.

تورج کرمیان اظهار داشت: اجرای عملیات سمپاشی برای جلوگیری از شیوع بیماریهای دام با همکاری سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه انجام شده است.

رئیس اداره شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه افزود: عملیات مذکور برای مبارزه با انگلهای خارجی دام و پیشگیری از بیماریهایی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تیلریوز و لمپی‌اسکین اهمیت می‌یابد که دامداران به دلایلی همچون عدم توانایی مالی از انجام این عملیات سرباز می‌زنند.

وی با اشاره به فعالیت چهار تیم دامپزشکی در مناطق محروم شهرستان کرمانشاه گفت: علاوه بر سمپاشی دام و جایگاه نگهداری آنها چهار تیم این اداره به معاینه دام و بررسی بیماریها می‌پردازند.

کرمیان افزود: در عملیات مذکور بیش از 100 هزار رأس دام سبک، 4000 رأس دام سنگین و 150 هزار متر مربع جایگاه دام 120 روستای بخش عثمانوند و جلالوند سمپاشی شد.

وی با اشاره به سامانه تلفنی 1512 و شماره پیامک 100010001512 بیان کرد: دامداران در صورت مشاهده هر گونه تلفات دام با سامانه‌های اطلاع‌رسانی مذکور اداره کل دامپزشکی تماس بگیرند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر