۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۲۲۲۴
بیگی گفت: اگر تروریست در روز روشن با اسلحه به سمت جوانان ما حمله‌ور می‌شود فاسدان اقتصادی، اختلاس گران و دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی هم با چراغ خاموش و بالباس تقوی و معنویت خون جوانان ایران اسلامی را می‌مکند و این جوانان ما هستند که باید طعم بیکاری را هرروز بچشند.
بیگی گفت: اگر تروریست در روز روشن با اسلحه به سمت جوانان ما حمله‌ور می‌شود فاسدان اقتصادی، اختلاس گران و دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی هم با چراغ خاموش و بالباس تقوی و معنویت خون جوانان ایران اسلامی را می‌مکند و این جوانان ما هستند که باید طعم بیکاری را هرروز بچشند.

روح‌الله بیگی ئیلانلو، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی یکی از عوامل اصلی روی آوردن برخی مسئولان به فساد را دوری جستن از قران و مرام اهل و بیت عصمت و طهارت به‌ویژه حضرت علی دانست و اظهار داشت: امیرالمؤمنین درراه عدالت سیاسی و اجتماعی شهید شدند وگرنه اگر قرار بود ایشان هم به برادر خودشان از همان بودجه و اعتبارات دولت می‌دادند شاید وضعیت فرق می‌کرد ولی ایشان در طی 5 سال حکومتشان مواظب بودند که کابینه‌شان اختلاس و فساد نکنند و مردم‌دار باشند و بیشتر فقرا را موردتوجه قرار دهند.

وی در ادامه گفت: اما متأسفانه در حال متاسفانه همین بانک‌ها و وابستگان به بانک‌ها این حقوق ها را دریافت می‌کنند. همان‌هایی که بهانه می‌آورند که پول‌نداریم که وام ازدواج بدهیم. حال باید گفت این وام ازدواج پیشکشتان اما حداقل به اموال بیت‌المال دستبرد نزنید.

حاضر شاهد هستیم که برعکس این شیوه عمل کرده‌اند و اگر در دولت قبلی اختلاس‌های انچنانی را شاهد بودیم الآن هم ماهیت قصه عوض نشده و فقط شکل و شیوه آن فرق کرده است و این بار به شکل حقوق‌های نجومی که بی‌سروصدا برخی از مقامات کشوری دریافت می کردند خود را نشان داده است. هرچند که به فرموده مقام معظم رهبری تعداد این مقامات اندک است اما این اندک هم در نظام مقدس جمهوری اسلامی در جایگاهی که ما همچنان هرروز شاهد تشیع جنازه شهیدی در شهرهای خود هستیم چه از شهدای هشت سال دفاع مقدس و چه شهدای مدافع حرم و یا شهدایی که در مسیر مبارزه با تروریست‌ها و کسانی که قصد دارند امنیت کشور را به هم بزنند، برای نظام ما مایه تاسف است.

بیگی با تأکید بر اینکه اگر تروریست از منظر امنیتی به کشور حمله می‌کند اختلاس گران و آن‌هایی که حقوق‌های نجومی را پرداخت می‌کنند نیز به‌نوعی با جوانان کشورمان مبارزه اقتصادی را در پیش‌گرفته‌اند و به جنگ اقتصادی با ایران و جوانان کشور درآمده‌اند گفت: با همین حقوق‌های نجومی می‌شد برای بسیاری از جوانان بیکار اشتغال ایجاد کرد و یا با پول‌های اختلاس‌هایی که در دولت گذشته صورت گرفت به امور جوانان می‌توانست کمک بسیاری شود.

وی بابیان اینکه متأسفانه برای پرداخت همین مبلغ وام ازدواج جوانان بهانه‌های بسیاری می‌آورند، تصریح کرد: با این گرانی کالاها که مبلغ ده میلیون تومان در برابر آن مبلغ کمی است، بانک‌ها هزار و یک دلیل می‌آورند که وام را پرداخت نکنند. حال باید تروریست از منظر امنیتی به کشور حمله می‌کند اختلاس گران و آن‌هایی که حقوق‌های نجومی را پرداخت می‌کنند نیز به‌نوعی با جوانان کشورمان مبارزه اقتصادی را در پیش‌گرفته‌اند و به جنگ اقتصادی با ایران و جوانان کشور درآمده‌اند.

پرسید چه کسانی حقوق‌های نجومی را دریافت می‌کنند؟ متاسفانه همین بانک‌ها و وابستگان به بانک‌ها این حقوق ها را دریافت می‌کنند. همان‌هایی که بهانه می‌آورند که پول‌نداریم که وام ازدواج بدهیم. حال باید گفت این وام ازدواج پیشکشتان اما حداقل به اموال بیت‌المال دستبرد نزنید.

بیگی افزود: بنابراین اگر تروریست با اسلحه به سمت شهادت جوان ما حمله‌ور می‌شود، این نوع رفتارها در اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی هم به‌نوعی تهاجم به اموال مردم و جنگ اقتصادی است و اگر تروریست در روز روشن با اسلحه به سمت جوانان ما حمله‌ور می‌شود اختلاس گران و دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی هم با چراغ خاموش و بالباس تقوی و معنویت خون جوانان ایران اسلامی را می‌مکند و این جوانان ما هستند که باید طعم بیکاری را هرروز بچشند.

این عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه برای مبارزه با فساد مدیران ارشد باید نظارت‌های دقیق و فراگیر داشته باشند خاطرنشان کرد: البته ممکن است در قانون هم مشکل‌داریم.

وی ابراز عقیده کرد: لذا فقط اینکه حقوق برداشته‌شده به خزانه و بیت‌المال برگردانده شود یا اینکه استعفا دهند و برکنار شوند کافی نیست بلکه باید مجازات هم بشوند تا درس عبرتی برای دیگران شود.

بیگی افزود: باید قانون اصلاح شود و نظارت کافی و وافی صورت گیرد و از همه مهم‌تر آنکه وجدان مقامات کشوری باید همیشه بیدار باشد چون وجدان بیدار و رعایت تقوی و دوری نجستن از اهل و بیت است که در مبارزه با فساد می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر