۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۲۲۱۹
فرمانده قرارگاه پدافند پرتوی کاشان گفت: نخستین رزمایش پدافند پرتوی کاشان اواخر مردادماه سال جاری در این منطقه برگزار می شود.
حمیدرضا مومنیان روز یکشنبه در جلسه قرارگاه پدافند پرتوی کاشان افزود: این رزمایش به منظور ارزیابی مهارت های دستگاه ها و سازمان های اجرایی و ارتقای توانمندی های عمومی و مردمی هنگام بروز حادثه اجرا می شود.
رزمایش پرتوی پیشتر در چهار شهر هسته ای کشور شامل اراک، نطنز، بوشهر و تهران برگزار شده بود، مسئولیت قرارگاه های پرتوی در این استان ها به صورت استانی و با مسئولیت استانداران این استان ها برگزار شده بود.
در شهرستان کاشان مسئولیت قرارگاه از سوی استاندار به فرماندار تقویض و فرمانده سپاه به عنوان جانشین برگزاری رزمایش تعیین شده است، همچنین قم به عنوان استان معین برگزاری رزمایش تعیین و فرمانداران شهرستان های آران و بیدگل و نطنز نیز به دلیل همجواری و نزدیکی به محل در این رزمایش پرتوی حضور دارند.
رزمایش پرتوی در کاشان با مسئولیت قرارگاه مرکزی پدافند غیرعامل برگزار می شود.
فرماندار کاشان در ادامه بر ضرورت احصای ظرفیت ها و توانمندی های موجود، آموزش و برنامه ریزی در برگزاری این رزمایش تاکید کرد.
وی با بیان این که برگزاری رزمایش پرتوی یک فرصت برای ارتقای توانمندی ها و به روز رسانی تجهیزات شهرستان است، تاکید کرد: طراحی، آموزش، تمرین و تکرار فرآیند و کسب آمادگی بیشتر از اهداف این رزمایش است، بر این اساس کلیه دستگاههای امدادی شهرستان موظف هستند کمبودها و نیازهای خود را به قرارگاه گزارش نموده تا نسبت به تجهیز و به روزرسانی آن اقدام لازم صورت گیرد.
مومنیان یادآور شد: این شهرستان بهترین نقطه در برگزاری پدافند غیرعامل استان های همجوار و نقطه طلایی کشور به خصوص در زمینه امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه است، از این رو لازم است امکانات و توانمندی های خود را متناسب با احتمالات و حوادث ارتقا دهیم.
وی راه اندازی رادیو کاشان را از دیگر نتایج برگزاری رزمایش پرتوی عنوان کرد و گفت: راه اندازی رادیو کاشان این امکان را در اختیار متولیان امر قرار خواهد داد تا بخشی از آموزش های عمومی را از طریق رادیو کاشان ارائه و اطلاع رسانی نمود. 
مومنیان افزود: آموزش ها در خصوص رزمایش پرتوی کاشان در 2 سطح مسئولان و کارکنان و آموزش های مردمی برنامه ریزی شده است.
وی تصریح کرد: اکنون ایران تبدیل به یک کشور هسته ای شده است و زیرساخت های هسته ای در 5 استان کشور ایجاد شده است که کاشان را نیز شامل می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر