۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۲۲۱۵
مسئول اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد:
مسئول اداره بهداشت ومدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی کرمانشاه بر لزوم اقدامات مراقبتی همچون پرهیز ازمصرف لبنیات غیرپاستوریزه برای پرهیز ازابتلا به بیماری بروسلوز تاکید کرد.

مجید همتی اظهار داشت: بیماری بروسلوز یا تب مالت یکی از بیماری‎‌‌های میکروبی و مشترک میان انسان و دام است و در کشور ما این بیماری بومی است.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی کرمانشاه در خصوص پیامدهای ابتلای دام به بیماری تب مالت افزود: این بیماری در دام سبب سقط جنین، ناباروری و کاهش تولید می‌شود.

همتی بیان کرد: تب مالت بیماری هزار چهره است و در انسان به شیوه‌های مختلف بروز می‌کند و تب و لرز، درد مفاصل، بی اشتهایی و لاغری عمده علائم این بیماری در انسان است.

وی بیان کرد: بیماری تب مالت در انسان در دراز مدت اثرات ناگواری بر روی دستگاه عصبی و نیز اسکلت و حرکتی بدن می‌گذارد که عوارض آن تا آخر عمربا فرد می‌ماند.

همتی همچنین با اشاره به تبعات منفی اقتصادی و بهداشت عمومی بیماری تب مالت گفت: تماس با دام آلوده، تماس با جنین سقط شده و مصرف شیر و لبنیات غیرپاستوریزه از راه‌های انتقال این بیماری است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر