۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۲۱۵۸
روزنامه گاردین در گزارشی نوشت شرکت رسانه ای وایس در پنجاه کشور جدید، از جمله ایران راه اندازی می شود.
گاردین در گزارشی نوشت شرکت رسانه ای وایس که بر جوانان تمرکز دارد، در بیش از پنجاه کشور جدید از جمله ایران راه اندازی می شود.

در این گزارش آمده است: شرکت رسانه ای وایس در تلاش برای گسترش سریع فعالیت های خود، قرار است خدمات تلویزیونی و دیجیتالی در بیش از پنجاه کشور ارائه کند.

این شرکت با انعقاد قراردادهایی با شرکای رسانه ای بین المللی قصد دارد خدمات تلویزیونی، موبایلی و دیجیتالی را برای مناطقی از قبیل خاور میانه، آفریقا، هند و جنوب شرق آسیا ارائه کند.
وایس همچنین قرار است خدمات خود را در بازارهای فعلی از قبیل استرالیا، نیوزیلند و کانادا گسترش دهد.

این قراردادها سبب افزایش فعالیت های امپراتوری وایس از حدود سی کشور به بیش از هشتاد کشور می شوند؛ امپراتوری که شامل کانال تلویزیونی وایس لند، وایس نیوز و برنامه های مرتبط با سبک زندگی، فرهنگ و همچنین برنامه های سرگرم کننده می شود.

در مجموع، کانال تلویزیونی جدید وایس لند در چهل و چهار کشور در دسترس خواهد بود.

شین اسمیت Shane Smith مدیر اجرایی و بنیانگذار مشترک وایس روز چهارشنبه گفت: «اوایل امسال، به صورت گسترده ای اعلام شد که من گفتم ما وایس لند را در دوازده کشور طی دوازده ماه راه اندازی خواهیم کرد که این موضوع صحت ندارد.»

او همچنین گفت: «ما در حقیقت در حال راه اندازی برنامه های خود در چهل و چهار کشور هستیم و بدین ترتیب، وایس لند به سریع ترین شبکه تلویزیونی در تاریخ از نظر رشد تبدیل می شود.»

در ماه مارس، وایس اعلام کرد قرار است یک شبکه تلویزیونی در اسکای در انگلیس و ایرلند ایجاد کند که نخستین شبکه تلویزیونی آن در اروپا محسوب می شود. این نخستین قرارداد برای راه اندازی دوازده کانال تلویزیونی طی هجده ماه در سراسر اروپا قلمداد می شود که مدیر اجرایی وایس از آن خبر داده بود.

وایس اخیرا نیز اعلام کرد در روسیه و شش کشور شرق اروپا شبکه تلویزیونی راه اندازی می کند.

قرارداد با گروه رسانه های موبی Moby در دبی -که روپرت مرداک در آن سهم دارد- سبب خواهد شد وایس بتواند در چند کشور خاور میانه از جمله ایران، مصر، عربستان سعودی و افغانستان شبکه راه اندازی کند.

اسمیت گفت: «مخاطب جوان زیادی در خاور میانه و شمال آفریقا وجود دارد که به شدت در بحث ها و روایت های پیرامون خود مشارکت دارند؛ اما هیچ کسی محتوای مورد نظر آنها را در اختیارشان قرار نمی دهد.»

وایس به سبب مشکلات پیش روی شرکت های رسانه ای در منطقه، در حال ایجاد یک تیم مدیریتی مستقل به منظور اطمینان یافتن از رعایت حساسیت های منطقه برای تولید محتوای مورد نظر مخاطبان است.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر