۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۲۱۰۴
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان به مساله‌ی گیاه مهاجم سنبل آبی اشاره کرد و گفت: مشکلات تالاب عینک در این زمینه به دلیل کم‌‌توجهی ما با خطرات ناشی از گیاه مهاجم سنبل آبی بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در نود و چهارمین نشست کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت حضور یافت


در  نود و چهارمین نشست کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت صبح روز چهارشنبه‌ بیست و ششم خرداد ماه، به طور فوق‌العاده در تالار شورا برگزار شد. این نشست به منظور بررسی مشکلات آتش‌سوزی در شهر رشت و بررسی بیمه‌آتش‌سوزی منازل مسکونی شهروندان این شهر و با حضور مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان رشت و برخی از مدیران مرتبط برگزار شد.

   فاطمه شیرزاد در این نشست با تبریک و  تسلیت گفتن شهادت یکی دیگر از شهیدان مدافعان حرم و همچنین تبریک «هفته‌ی جهاد کشاورزی» به همه‌ی تلاشگران این عرصه، سالگرد وفات حضرت خدیجه (س) را تسلیت گفت.

وی درباره بیمه آتش سوزی منازل گفت: نگرانیهایی بسیاری از شهروندان رشتی در زمینه‌ی حفظ ایمنی وسلامت خود در زمینه‌ی آتش‌سوزی منازل مسکونی‌شان داشته‌اند که کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با رفع نگرانی این عزیزان و تاکید بر بیمه‌‌ی آتش‌سوزی همه‌ی منازل مسکونی شهر رشت تلاش کرده است گامی موثر در ایجاد رفاه اجتماعی شهروندان بردارد.

   وی تاکید کرد: حفظ ایمنی شهروندان یکی از وظایف اصلی و مهم شورا و شهرداری بوده ما امروز دعوت کردیم تا مدیران شرکتهای خدمات رسان شهری اعم از آب، برق، گاز، آتشنشانی و... در شورا جمع شوند تا با هماهنگی بیشتر زمینه‌های خدمات بهتر را فراهم آوریم.

   رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا همچنین گفت: باید از ظرفیت اطلاع‌رسانی رسانه‌های گروهی و نیز فرصت و امکان سراهای محلات برای اطلاع‌رسانی و آموزش شهروندان در زمینه‌ی رعایت اصول ایمنی استفاده کنیم و همچنین با استفاده از این فرصت در ایجاد و انعقاد تفاهمنامه‌هایی با آب، برق، گاز و شهرداری زمینه‌های خدمات رسانی بیشتر را فراهم آوریم.

   شیرزاد با اشاره به اینکه باید حفظ ایمنی و ارتقای سلامت شهروندان به وسیله‌ی دستگاههای خدمات رسان شهری جدی گرفته شود گفت: باید بپذیریم که بافت فرسوده‌ی شهری در رشت بسیار زیاد است و این فرسودگی نیازمند توجه و نیز وجود رابطه‌ی ویژه بین کارشناسان و مردم برای جلوگیری از خطرات احتمالی را طلب می‌کند تا با بازدیدهای کارشناسی تا زمانی که بافت فرسوده‌ی شهری ترمیم نشوده‌اند شهروندان را از خطر محفوظ بداریم و ضایعات ناشی از آةش‌سوزی و خطرات دیگر را به حداقل کاهش دهیم.

 

برای توجه به پدافند غیرعامل زیرساختهای شهری در زمینه‌ی آب، برق، گاز و... باید تامین شوند

   وی تاکید کرد: ۱۲ کارگروه ویژه در موضوع پدافند غیرعامل با شرح وظایف مشخص فعالیتهای خود را دنبال می‌کنند و همزمان برای شهرداری رشت به عنوان نایب رئیس پدافند غیرعامل در حوزه‌ی شهری وظایفی ترسیم که شهرداری تاکنون در این زمینه خوب عمل کرده است.

   مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان به مساله‌ی گیاه مهاجم سنبل آبی اشاره کرد و گفت: مشکلات تالاب عینک در این زمینه به دلیل کم‌‌توجهی ما با خطرات ناشی از گیاه مهاجم سنبل آبی بوده است.

   وی خطاب به مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی گفت: ما بر اساس استانداردها و جمعیت شهری چند ایستگاه آتش‌نشانی بایستی داشته باشیم و حالا  چه تعداد داریم و به همین دلیل تاکید می‌کنم که بایستی برای پدافند غیرعامل اثرگذار زیرساختهای شهری در زمینه‌های آب، برق، گاز و آتش‌نشانی تامین شود و صدا و سیما هم پای کار باشد.

   مرادی تاکید کرد: ما قرارگاه زیستی استان گیلان را آماده‌کرده‌ایم و هر جایی که شهرداری می‌تواند ما از مجموعه‌ی امکانات بهره‌خواهیم برد و از بسیج دستگاههای دیگر هم استفاده می‌کنیم تا بتوانیم جان مردم را در اتفاقات نجات بدهیم.

   وی با تاکید بر نقش سازمان نظام‌مهندسی در حل بسیاری مشکلات موجود ساختمانها نیز گفت: سازمان نظام ‌مهندسی باید پدافند غیرعامل در موضوع ساخت و ساز ساختمان در نظر بگیرد.

وی خواستار اجرایی شدن مبحث ۲۱ شد که در زمینه‌ی اجرای مقررات ایمنی در ساختمانها مورد تاکید قرار داد.

   بابک رمضانی در پاسخ به پرسشهای مرادی گفت: هم‌اکنون ۱۲ ایستگاه آتش‌نسانی در رشت فعالیت می‌کنند که امیدواریم تا پایان سال به ۱۵ ایستگاه برسد و قصد داریم تعداد ایستگاهها را به ۱۷ مورد برسانیم که اگر این اتفاق رخ دهد از استانداردهای لازم هم بیشتر خواهد بود.

   وی گفت: زمان رسیدن آتش‌نشانان ما به صحنه‌ی حادثه از زمان اطلاع از حادثه نیز هم‌اکنون به طور میانگین ۴ دقیقه و ۲۹ ثانیه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر