۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۲۰۴۷
استانداری همدان:
شورای پدافند غیر عامل استانداری همدان روز چهارشنبه مورخ 26 / 3/ 95 تشکیل جلسه داد .

محمد ابراهيم الهي تبار در شوراي پدافند غيرعامل استانداري همدان اظهار کرد: کشاورزان در استفاده از فاضلاب براي آبياري مزارع سبزي مقصر نيستند.

وي بيان کرد: با اين وجود بايد با برگزاري جلسه منشاء آلودگي آب کشاورزي شناسايي و براي مسدود کردن آنها تدابيري اتخاذ کرد.

وي گفت: سطح زير کشت سبزيجات در همدان 434 هکتار است که طبق بررسي هاي صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در 28 درصد مزارع از آب فاضلاب و 72 درصد از آب سالم استفاده مي شود.

معاون سياسي امنيتي استاندار همدان تاکيد کرد: آلودگي سبزهاي داخل استان منشا انساني دارد و مي توان با ضدعفوني کردن آن و شستشوي مناسب به عنوان سبزي سالم استفاده کرد.

الهي تبار افزود: 80 درصد سبزي مصرفي در همدان از خارج از استان وارد مي شود که از فاضلاب شيميايي براي آنها استفاده شده و خطر و آسيب آن بيشتر است.

وي تاکيد کرد: با توجه به اینکه 80 درصد سبزی مصرفی در همدان از خارج از استان تأمین میشود ؛ افزود ، مردم بايد هنگام استفاده از سبزيجات نکات بهداشتي را رعايت کنند چون شناخت دقيقي از نحوه کشت سبزيهايي که از خارج استان وارد مي شود وجود ندارد.

ایشان در ادامه یادآور شدند ، با توجه به اهميت پدافند غيرعامل در جامعه ولي شناخت مناسبي نسبت به اين موضوع نيست و برخي از مسئولان هم تفاوت پدافند غيرعامل و مدیریت بحران را نمي دانند.

الهي تبار افزود: پدافند غيرعامل يک حرکت دفاعي براي پيشگيري از بروز اتفاق است همچنين در صورت بروز اتفاق نیز  بايد بوسيله پدافند غيرعامل راه برون رفت از آن را شناسايي کرد.

وي با ذکر ضرورت آموزش شهروندان براي رويارويي با بحران گفت : مديريت بحران هدف اش رسيدگي به حادثه، احياي تأسيسات و ايجاد آرامش رواني در جامعه است.

سپس حسینی ، مدیر کل پدافند غیر عامل ، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین در ماه مبارک رمضان ، گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته در اداره کل و نیز توسط کارگروههای 11 گانه پدافند غیر عامل در سال 94  را ارائه و مقایسه ای نیز با اقدامات سال  93 داشتند .

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر