۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۲۲۰۰۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر: با توجه به ابلاغ برنانه های زیست محیطی منطقه عسلویه از طرف وزیر نفت به مدیر عامل منطقه ویژه که در آن کلیه مشکلات زیست محیطی، بهداشتی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیز دیده شده است مقرر شد تشکیل جلسات و پیگیری های کمیته راهبردی منطقه عسلویه برای حل مشکلات به خصوص آلودگی ها تشکیل شد.
جلسه مکان یابی دفع پسماندهای ویژه و خطرناک عسلویه با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی، مدیرکل دفتر آب و خاک و مدیرکل دفتر هوای سازمان حفاظت محیط و بازدید از نقاط پیشنهادی مشاور و تشکیل کمیته راهبردی منطقه با حضور مسئولین ارشد HSE وزارت نفت در عسلویه تشکیل و به بررسی مکان پیشنهادی مشاور پرداخته شد.

در ابتدای جلسه گزارش مکان یابی بعنوان بخشی از گزارش ارزیابی زیست محیطی ارایه شد و جلاوندی مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی گفت: پس از ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی به فوریت نسبت به بررسی گزارش اقدام خواهیم کرد.

سپس سروش مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست به ارائه توضیحاتی در خصوص مکان یابی های پیشنهادی جهت بازیافت و لتدفیل پرداخت و آنگاه جعفر زاده رییس محیط زیست وزارت نفت به بررسی موارد حقوق و سرمایه گذاری سایت انتخاب شده پرداخت.

دلشب مدیرکل حفاظت محیط زبست استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: بر اساس نشست این کمیته راهبردی در سال ۹۴ و اتخاذ تصمیم مبنی بر انتخاب مکان دفع و دفن و مدیریت پسماند های ویژه در منطقه ویژه که دسترسی سایت های ۲ و ۱ به آن قابل قبول باشد، مشاور ذیصلاح انتخاب و در نهایت به انتخاب چندین سایت  و در نهایت با استفاده از پهنه بندی منتخب در محیط GIS و در نهایت به سه پهنه رسیده که با بازدید از محل و بررسی گزینه های نهایی در نهایت از پهنه ها به سایت نهایی رسیدیم.

دلشب افزود: بر اساس نتایج مکان یابی، مشاور می بایست علاوه بر مطالعات مکان یابی، گزارش ارزیابی زیست محیط آن نیز تهیه و حداکثر ظرف مدت یک ماه ارائه تا سازمان حفاظت محیط به بررسی و تایید مکان نهایی بپردازد.

وی ابراز امیدواری کرد که با این مطالعات یکی از مهمترین مسایل محیط زیستی منطقه که در دهه های گذشته بر زمین مانده بود به سرانجام برسد و مشکلات مربوط به مدیریت پسماندهای ویژه از جمله نگهداری، انبارش، حمل و نقل، بازیافت، و امحاء پسماندهای مذکور حل خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به ابلاغ برنانه های زیست محیطی منطقه عسلویه از طرف وزیر نفت به مدیر عامل منطقه ویژه  که در آن کلیه مشکلات زیست محیطی، بهداشتی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل نیز دیده شده است مقرر شد تشکیل جلسات و پیگیری های کمیته راهبردی منطقه عسلویه برای حل مشکلات به خصوص آلودگی ها تشکیل شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر