۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۱۹۸۵
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گفت: رعایت ضوابط پدافند غیرعامل در طرح های توسعه ای استان لازم است و باید به فکر نهادینه سازی این موضوع بود.
محمد افشار در جلسه هماهنگی اداره کل پدافند و هواشناسی استان به تهدیدها و بلایای طبیعی و اقلیمی اشاره و اظهارکرد: باید اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در طرح های توسعه ای استان رعایت و نهادینه گردد و به این موضوع با نهایت اهمیت برخورد شود.
وی با اشاره به موضوعات مورد بررسی در کارگروه پدافند غیرعامل ادامه داد: شناسایی مسیر و سرعت پخش آلاینده های شیمیایی با کمک مدل های عددی، تحقیق و بررسی در زمینه طرح های هارپ و بارورسازی ابرها، اجرای طرح های آموزشی و پژوهشی- کاربردی مشترک به منظور ارتقای بهره وری، فرهنگ سازی و افزایش آگاهی عمومی در خصوص نقش هواشناسی در کاهش آسیب پذیری از مواردی است که باید کارگروه آنها را مورد بررسی قرار دهد.
در این جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و سازمان هواشناسی استان منعقد و همچنین مقرر شد طرح های پژوهشی منتخب با موضوع مرتبط با پدافند غیر عامل معرفی و جهت تایید و عقد قرارداد به سازمان پدافند کل کشور ارسال گردد. 
همچنین در این جلسه در خصوص مسایل پیرامون تفاهمنامه و همچنین بومی سازی تفاهم نامه بر اساس شرایط استان بحث و تبادل نظر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر