۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۱۹۷۶
مدیرکل بحران استانداری ایلام:
مدیرکل بحران استانداری ایلام با اشاره به اینکه امسال تاکنون ۱۷ فقره حریق در استان ایلام رخ داده است گفت: تجهیزات اطفای حریق استان کافی نیست.

احمد کرمی امروز در نشست شورای اداری استان ایلام، با اشاره به وقوع سه فقره حریق در روز گذشته در مناطق مختلف استان ایلام، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 17 فقره حریق در استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه در استان تجهیزات اطفای حریق وجود دارد اما این تجهیزات کافی نیستند، افزود: ما به دلیل توپوگرافی استان ایلام و صعب‌العبور بودن مناطق جنگلی نیازمند بالگرد هستیم.

مدیرکل بحران استانداری ایلام عنوان کرد: سال گذشته در همین مدت زمان شاهد وقوع 38 مورد حریق در استان بودیم که امسال به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: مردم و مسئولان و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی باید همیشه در حالت آماده باش باشند چرا که با شروع فصل گرما امکان افزایش حریق‌ها وجود دارد.

کرمی خاطرنشان کرد: در مجموع 105 مورد حریق در عرصه‌های طبیعی استان روی داد که منجر به نابودی یک هزار و 850 هکتار از اراضی ایلام شد و این موضوعی بسیار دردناک است.

وی افزود: استان ایلام برای تأمین بالگرد اعتبار لازم را ندارد چرا که هزینه لازم برای تهیه یک فروند بالگرد 600 میلیارد ریال است.

مدیرکل بحران استانداری ایلام به جاری شدن سیلاب در سال گذشته در استان ایلام اشاره و عنوان کرد: دولت سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در این استان اختصاص داد که بخش قابل توجهی از این اعتبار محقق نشده که نیازمند پیگیری مدیران و نمایندگان استان در مجلس است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر