۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۱۹۷۴
استاندار اردبیل با انتقاد از نبود تصور مناسبی از قابلیت‌های فضای مجازی گفت: مردم باید در زمینه فعالیت و ایجاد کسب و کار در فضای مجازی توجیه شوند.

«مجید خدابخش» در دیدار معاون دولت، مجلس و استان‌ها وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات خواستار ارایه الگو از نمونه‌های موفق فعالیت‌های آی. سی. تی(ارتباطات و فناوری اطلاعات) برای فعالسازی این حوزه در این استان شد و گفت: میزان قابل توجه دانش‌آموختگان دانشگاهی به خصوص در پایه کارشناسی رایانه فرصت مناسبی است که می‌تواند زمینه را برای توسعه فعالیت‌های مرتبط با حوزه ای. سی. تی فراهم کند.

وی یادآور شد: بسترها فراهم است و اقدام‌هایی صورت گرفته اما کفایت نمی‌کند و باید مردم به طور جدی وارد شوند اما در عمل انجام نمی‌شود.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به ظرفیت‌ها باید مردم در زمینه فعالیت و ایجاد کسب و کار در فضای مجازی توجیه شوند که این امر از جمله با ارایه الگوهای موفق در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ممکن می‌شود.

خدابخش با اشاره به این‌که تصور مناسبی از قابلیت‌های فضای مجازی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به طور قطع فعالیت در این حوزه به صورت انفرادی امکان‌پذیر نیست و مشکلاتی وجود دارد اما باید از نقطه‌ای آغاز شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی پارک علم و فناوری در استان گفت: امکانات، پشتیبانی و تسهیلات مناسبی از سوی دولت برای شرکت‌های دانش بنیان از جمله در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود که باید از این فرصت استفاده شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: پیش‌تر برخی طرح‌ها در کلان مناسب بوده اما در اجرا با مشکلاتی روبرو می‌شدند که در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان موانع پیشین وجود ندارد و این ظرفیت‌ها باید برای فعالان حوزه آی. سی. تی به‌صورت مناسب تشریح شود.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر