۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۲۱۹۶۳
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دوره آموزشی - فرهنگی پدافند غیر عامل در سه هزار و 160 مدرسه استان در سال تحصیلی 95-94 برگزار شده است.

محمد محسن بیگی در نشست گارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پدافند غیر عامل استان اظهار کرد: تهیه و تدوین برنامه های فرهنگی مناسب با فرهنگ عمومی استان برای مقابله با عملیات روانی و فرهنگی ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: شکاف بین مردم و حاکمیت موجب  تخریب جبران ناپذیری در حوزه فرهنگی می شود، که آثار آن از جنگ فیزیکی نیز مخرب تر است.

محسن بیگی از راه اندازی قرارگاه دفاع فرهنگی در استان با همکاری و مشارکت همه ی دستگاه های اجرایی مرتبط با  حوزه فرهنگ، به منظورتقویت فرهنگ عمومی و مقابله با اقدامات فرهنگی دشمن خبر داد.

 رئیس گارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پدافند غیر عامل استان کرمان گفت: دوره های آموزشی- فرهنگی  توانمند سازی دانش آموزان و فرهنگیان در ارتباط با پدافند غیر عامل در 3160 مدرسه استان در قالب برگزاری مانور، مسابقات فرهنگی و جلسات توجیهی برگزار شده است.

محمد محسن بیگی  از اجرای برنامه های پدافند غیر عامل به صورت ویژه در  125 مدرسه استان  در سال تحصیلی آینده نیز خبر داد.

وی بیان داشت: آموزش وپرورش استان کرمان آمادگی استفاده و استقبال  از راهکار ها و برنامه های دستگاه های مختلف فرهنگی به منظور پرکردن اوقات فراغت، تقویت بنیه علمی دانش آموزان  و توانمند سازی آنها در  ارتباط با آسیب های اجتماعی را دارد.

محسن بیگی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مدارس، آسان ترین مسیر برای فرهنگ سازی در کشور است، گفت: تعامل، همدلی و هم افزایی دستگاه های مرتبط با فرهنگ، نقش موثری  در افزایش بهره وری و کارایی در حوزه فرهنگی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در راستای  پرکردن اوقات فراغت  بیش از 50 هزار دانش آموز در آموزش و  پرورش استان با محور مهارت آموزی انجام شده و دستگاه های اجرای دولتی و غیر دولتی نیز می توانند متناسب با فعالیت خود برای پرکردن  اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان  برنامه ریزی کنند.

محمد محسن بیگی مدیریت بر اخبار منتشر شده در فضای مجازی و رسانه ای را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: تعامل، همکاری و همراهی همه ی مردم و دستگاهای دولتی و غیر دولتی  و استفاده از فناوری روز دنیا، لازمه مدیریت اخبار است.

وی تاکید کرد: با توجه به اعتقاد و پیشینه ی مذهبی مردم ایران، استفاده از آموزه های دینی دین اسلام و ائمه اطهار(ع) در بحث پدافند غیر عامل نیز موثر است.

بر پایه این گزارش؛ نشست کارگروه فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پدافند غیر عامل استان با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری و نمایندگان دستگاه های فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر