۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۱۹۴۹
معاون اطلاعات و عملیات قرارگاه پدافند زیستی کشور عنوان كرد:
معاون اطلاعات و عملیات قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: شهرک دامشهر قم در مسیر باد به سمت داخل شهر قم قرار گرفته و این وضعیت تهدیدی برای سلامت شهروندان است.
شهرک دامشهر قم، تهدیدی برای سلامت شهروندان است


سیدجعفر موسوی روز دوشنبه درحاشیه بازدید ازشهرک دامشهر قم واقع درکیلومتر 13 جاده قم - جعفریه بیان کرد: موظف به کاهش آسیب پذیری درحوزه سلامت دام در شهرک دامشهر هستیم و قصد داریم با برگزاری مانور در این شهرک در صورت وقوع حادثه هماهنگی بین دستگاه ها تمرین شود تا در نیاز با کمترین صدمه و هزینه آن را در ابتدا کنترل کنیم.
وی افزود: بازدید از شهرک دامشهر پیش از رزمایشی است که قرار است در استان قم در حوزه دام برگزار شود و برای این کار، اولین گام محیط شناسی اجرای رزمایش است.
وی ادامه داد: نحوه توزیع دام در یک حادثه فرضی در رزمایش تمرین می شود همچنین قرنطینه دام ها مورد تمرین قرار گرفته و مسیرهایی که می توانند منشا تهدید زیستی باشند نیز مشخص می شوند.
موسوی ابرازداشت: قرارگاه پدافند زیستی یکی از قرارگاه های سازمان پدافند غیرعامل کشور است که وظیفه آن راهبری، هدایت و نظارت بر قرارگاه های پدافند زیستی استان ها است که ماموریت آن ها آمادگی جهت دفاع در برابر تهدیدات زیستی است.
وی یادآور شد: دامشهر نوعی مسیر چهارراه برای توزیع دام است که دام در آن وارد و خارج می شود و با توجه به تجمعی که دام در این منطقه دارد اگر دام آلوده وارد این شهرک شود با توجه به این که عوامل زیستی و ویروسی به سرعت تکثیر می شوند می تواند در پهنه کشور گسترش داشته باشد.
وی افزود: تهدیدات زیستی طبیعی و غیرطبیعی در پهنه کشور گسترش دارد و روزانه موارد زیادی خسارت انسانی و اقتصادی به کشور وارد می کند از این رو قرارگاه پدافند زیستی وظیفه کاهش و به صفر رساندن آسیب های محتمل در برابر این تهدیدات را در حوزه های شش گانه سند پدافند زیستی بر عهده دارد.
معاون سازمان پدافند زیستی کشور اظهار داشت: یک نوع بیماری مانند تب برفکی می تواند صدمات اقتصادی در صنعت گوشت کشور وارد کند و برخی عوامل دیگر بیماری نیز بین انسان و دام مشترک بوده و می توانند صدمات انسانی به ما وارد کند.
وی تاکید کرد: در استان ها از نظر آموزشی بر روی نفرات قرارگاه های پدافند زیستی کار می کنیم و این در حالی است که کمیته دائمی پدافند غیرعامل در سطح سازمان پدافند زیستی کشور داریم که با وجود آن می توانیم نیازهایی که استان ها جهت عملیاتی کردن و موفق عمل کردن در حوزه پدافند زیستی دارند را با اسناد هادی مرتفع کنیم.
احداث شهرک صنعتی دامشهر قم از سال 75 کار خود را در 664 هکتار آغاز کرده است.
دامشهر هم اکنون 707 واحد پرواربندی گوسفند دارد که 60 درصد از آن واحدها در حال بهره برداری هستند، در این شهرک هم چنین 507 واحد گاوداری وجود دارد که 63 درصد از آن ها فعال هستند.
وجود 30 واحد کاروانسرای دام برای فروش دام 29 استان کشور از دیگر ویژگی های شهرک دامشهر قم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر