۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۱۸۹۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان از برگزاری اولین همایش ملی پدافند غیرعامل در این استان خبر داد.
امیر مرادی روز دوشنبه افزود: این همایش آبان امسال با محوریت دانشگاه گیلان، استانداری و انجمن پدافند غیرعامل ایران - شعبه گیلان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: اولین همایش پدافند غیر عامل حوزه دریای خزر با هدف هم افزایی علمی و تولید دانش بومی مرتبط با مسایل دریای خزر و حوزه آن در زمینه پدافند غیر عامل برگزار می شود.
وی بیان کرد: اقتصاد دریا محور با رویکرد پدافند غیرعامل ، پدافند غیرعامل در حوزه گردشگری و اکوتوریسم دریای خزر، حمل و نقل دریایی و الزامات پدافند غیرعامل، منابع انرژی دریای خزر از نگاه پدافند غیرعامل، منابع انرژی دریای خزر از نگاه پدافند غیرعامل ، نقش مناطق آزاد تجاری در توسعه اقتصاد مقاومتی در حوزه دریای خزر و پدافند غیرعامل در بخش شیلات، کشاورزی، امنیت غذایی و توسعه پایدار در حوزه آبی دریای خزر از جمله محورهای این همایش است.
وی افزود: آلودگی های زیست محیطی و بیولوژیک در دریای خزر، پدافند غیرعامل در مهندسی با رویکرد استان های شمالی، چالش ها و راهکارها با نگاه به مسایل استان های کرانه دریای خزر، معماری و شهرسازی استان های ساحلی با رویکرد پدافند غیرعامل، تهدیدات نوین در حوزه دریای خزر با نگاه آینده پژوهی (سایبری، زیستی، جنگ نرم و ...) و فرهنگ، هویت ، دین و ارزش های اجتماعی با رویکرد پدافند غیرعامل از دیگر محورهای این همایش است.
وی با بیان این که تلاش شده تا در محورهای همایش مهمترین مسایل و چالش های فراروی حال و آینده دریا و حوزه آن تحت پوشش قرار گیرد، خاطر نشان کرد: بر این اساس اقتصاد دریا محور (فرصت ها و چالش ها) در راستای شعار سال، چالش های زیست محیطی و پدافند کالبدی مورد توجه ویژه قرار دارد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان اظهار داشت: برگزارکنندگان همایش انتظار دارند تا توجه پژوهشگران و محققان رشته های علمی به اهمیت و ضرورت رویکرد پدافند غیرعامل در مسایل دریای خزر جلب شود.
وی بیان داشت: نخبگان علمی کشور، اساتید و دانشجویان علاقمند می توانند برای ارایه مقالات در محورهای یاد شده و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس khazarseapd-conf.ir مراجعه و یا با شماره تلفن های 33690882 - 013 و یا 33690862- 013 تماس گیرند.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ‌ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر