۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۱۸۸۱
مدیر جهاد کشاورزی تاکستان:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان از تولید بیش از ۵۰ هزار تن غلات شامل گندم و جو در مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

شهرام رحمانی بعد از ظهر امروز در نشست با مدیران و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال بیش از 50 هزار تن غلات شامل گندم و جو در شهرستان تاکستان تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم و جو در شهرستان تاکستان بیش از 35 هزار هکتار بوده که باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های جدی در زمینه توسعه سطح زیر کشت این غلات در تاکستان انجام شود تا شاهد رونق اقتصادی در این بخش باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت غلات در شهرستان تاکستان مراکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان فعال بوده تا محصولات تولیدی کشاورزان را تحویل بگیرند.

رحمانی افزود: از جمله مشکلات جدی که کشاورزان تاکستانی با آن مواجه هستند شیوع آفت پوره سن غلات بوده که امسال با توجه به بروز سرمازدگی و یخبندان پدید آمده و خساراتی را برای کشاورزان در پی داشته است.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید در مبارزه با آفات اقدامات سریع انجام دهند، گفت: با توجه به خرید تضمینی محصولات زراعی از کشاورزان خواستاریم تا به منظور مبارزه به‌موقع با آفت پوره سن گندم اقدام کنند تا خسارت به محصول را به حداقل برسانند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان با اشاره به استفاده از ظرفیت باشگاه کشاورزان در توسعه پایدار کشاورزی، ادامه داد: کشاورزان می‌توانند در زمینه مبارزه با آفات از مشاوره تخصصی کارشناسان باشگاه کشاورزان بهره‌مند شوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر