۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۲۱۸۳۳
یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: ۱۵ طرح برای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در نظر گرفته شده که یک مورد آن مطالعه درباره وضعیت فرونشست زمین در کشور است.
 "جهانگیر حبیبی" با اعلام اینکه ۱۵ طرح برای احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در کشور تعریف شده است، گفت: از مجموع این تعداد طرح، ۱۱ طرح مربوط به وزارت نیرو، سه طرح توسط وزارت جهاد کشاورزی و یک طرح در زمینه بررسی فرونشست زمین در حوزه زمین شناسی اجرا می شود.
این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهارداشت: سال ۸۴ طرح تعادل بخشی آب زیرزمینی در کشور مورد توجه قرار گرفت اما حمایت نشد ولی در دولت تدبیر و امید شاهد حمایت ویژه از این طرح هستیم که دراین زمینه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری فعالیت بیشتری در شورای عالی آب انجام شده است.
حبیبی خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید برای صیانت از آبها تلاش کنند که البته در این بخش حمایت عملی دولت را شاهد هستیم و سال گذشته سه هزار میلیارد ریال برای این بخش مهم اختصاص یافت. عملکرد مثبت دولت در این زمینه حاکی از آن است که طرح های تصویبی حامی دارد.
وی اظهارداشت: افت سفره های زیرزمینی آثار مخربی همچون خالی شدن روستاها و برخی شهرهای کشور از سکنه را به دنبال دارد. امروز در کشور به فضای غیرسازه نیز فکر می شود و راهی به جز مشارکت مردم نداریم به طوری که یکی از بهترین فعالیت ها صیانت از منابع ملی استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد است.
این مقام مسئول در وزارت نیرو تصریح کرد: الگوهای موفقی در بهره برداری از منابع آبی داریم و طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به عنوان بخشی از این الگو با همکاری تشکل‌های مردم نهاد شروع شده است. با استفاده از تجارب کشورهای پیشرفته و مشارکت مردم در تلاش برای استفاده بهینه از منابع آبی هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر