۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۲۱۸۱۶
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:پدافند غیرعامل در شرایط طبیعی و غیرطبیعی باید همواره آماده تا بتوانیم بحران را در کشور مدیریت کنیم.
حسین فلاح جوشقانی در مانور بزرگ مدیریت بحران حوزه فناوری اطلاعات شمال کشور در اداره کل مدیریت بحران مازندران، اظهار داشت: پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اهمیت خاصی در جامعه دارد، اظهار داشت: این اهمیت در سخنان مقام معظم رهبری به خوبی مشهود شده است که وظیفه مسئولان را در این زمنیه دوچندان کرده است.

وی افزود: پدافند غیرعامل در شرایط طبیعی و غیرطبیعی باید همواره آماده تا بتوانیم بحران را در کشور مدیریت کنیم.

فلاح با اشاره به اینکه مهم‌ترین ابزار برای مدیریت بحران در ساعات نخست ارتباطات است، تصریح کرد: اطلاع رسانی کافی و هماهنگی لازم بین مدیران و مسئولان از طریق ارتباطات اثرگذار است.

وی با بیان اینکه استفاده از ارتباطات در مواقع بحرانی در همه دنیا به عنوان کلید اساسی است، افزود: باید آمادگی مدیران در شرایط بحرانی در حوزه فناوری اطلاعات بیشتر شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه این سازمان به عنوان رگولاتور و تنظیم کننده روابط بخش خصوصی و دولت در حوزه ارتباطات رادیویی است، افزود: اهمیت مقوله ارتباطات در مدیریت بحران توسط سازمان کاملا احساس شده است.

فلاح با اعلام اینکه امیدواریم بتوانیم ارتباط و هماهنگی بین مدیریت بحران، مسئولان آی تی و اپراتورها را از طریق این مانور دنبال خواهیم کرد، گفت: نخستین مانور مدیریت بحران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مازندران باید به صورت کیفی برگزار شود.

وی با بیان اینکه ارتباط بین مدیران بحران استان و مناطق از طریق شبکه وی آی پی در مواقع بحرانی باید صورت گیرد، افزود: ارتباط مدیران بحران باید از طریق این شبکه با هم وصل باشد و این شبکه خدمات دهی ارتباطی دهد.

صمدایی، مشاور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دبیر اجرایی مانور مدیریت بحران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: زیرساخت‌های خوبی در استان داریم ولی به نحو مطلوب از آن استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اتاق‌های بحران در کشور صرفا در حد سخت افزاری بوده و چندان استفاده ای از آن نمی‌شود، افزود: سیستم‌های هشدار به شهروندان، ایجاد شبکه ویژه به منظور بهره برداری مدیریت بحران و افزایش تاب آوری در صورت قطع شبکه برق ساری و تمرین مدیریت منابع در زمان بحران از اهداف اصلی این مانور کشوری در مازندران است.

مشاور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه این طرح دارای سه فاز بوده که طرح نخست آن در مازندران اجرا شده است، گفت: با اجرای این طرح به دنبال ارتقا آمادگی مدیران در شرایط بحرانی است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر