۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۱۸۱۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قم گفت: ورود 600هزار راس دام از 29 استان کشور به شهرک دامشهر قم می تواند تهدیدی بالقوه برای این شهر باشد.
 مهدی متقیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرک دامشهر قم واقع در کیلومتر 13 محور قم - جعفریه در گفت و گو با ایرنا، این شهرک را کانونی تهدید برای شهر قم ذکر کرد و افزود: تهدیدهای دشمنان دیگر از جنس تهدیدهای سخت گذشته نیست و آن ها از تهدیدهای نرم چون تهدید بیوتروریستی استفاده می کنند تا کشور را دچار مشکل کنند از این رو باید رزمایش هایی را برگزار کنیم که دستگاه های زیربط بتوانند در برابر تهدیدها خود را مقاوم کرده و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.

وی ابراز داشت: دامشهر در استان قم یکی از مکان های مهم در حوزه ورود و خروج دام کشور است که به نوعی ترمینال دام با ورود سالانه 600 هزار راس دام از 29 استان کشور است و دام از قم به سمت 26 استان کشور نیز خارج می شود. 
وی گفت: در پدافند غیرعامل تهدیدهای زیستی در گیاه، دارو، غذا و محیط زیست را بررسی می کنیم و از سال گذشته توسط ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزاری رزمایش زیستی در استان قم در دستور کار قرار گرفت که با محوریت دام شهر است و طی چند ماه گذشته موفق شدیم برنامه رزمایش را تدوین کنیم. 
متقیان افزود: با این گونه رزمایش ها نقاط ضعف و قوت را در حوزه دام شناسایی کرده و ظرفیت ها را بشناسیم تا نقاط ضعف را برطرف کنیم و در حقیقت هدف پدافند غیرعامل تامین امنیت جان مردم است تا سلامت مردم در حوادث احتمالی مورد خطر قرار نگیرد.
وی ادامه داد: رزمایش زیستی در قم پس از ماه رمضان با مشارکت همه دستگاه های اجرایی در قرارگاه زیستی استان برگزار می شود تا فرهنگ سازی خوبی بین مردم و مسئولان شود چرا که جایگاه قم ملی و فراملی است و توجه بیش از پیش در حوزه های مختلف را می طلبد.
احداث شهرک صنعتی دامشهر قم از سال 75 کار خود را در 664 هکتار آغاز کرده است.
دامشهر هم اکنون 707 واحد پرواربندی گوسفند دارد که 60 درصد از آن واحدها در حال بهره برداری هستند، در این شهرک هم چنین 507 واحد گاوداری وجود دارد که 63 درصد از آن ها فعال هستند.
وجود 30 واحد کاروانسرای دام برای فروش دام 29 استان کشور از دیگر ویژگی های شهرک دامشهر قم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر